کد خبر : 2288
دیدگاه‌ها برای نخستین جشنواره آیین و سنن شهر سبزوار برگزار می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 شهریور 1393 - 16:36
-

نخستین جشنواره آیین و سنن شهر سبزوار برگزار می شود

سبزواریان.کام: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری نخستین جشنواره آیین و سنن شهر سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با اظهار اینکه سبزوار، با قدمتی ۷ هزار ساله سرزمین اندیشمندان بزرگ و بناهای تاریخی به جا مانده از ورای قرن ها است، افزود: این جشنواره در واقع به

سبزواریان.کام: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری نخستین جشنواره آیین و سنن شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان با اظهار اینکه سبزوار، با قدمتی ۷ هزار ساله سرزمین اندیشمندان بزرگ و بناهای تاریخی به جا مانده از ورای قرن ها است، افزود: این جشنواره در واقع به منظور حفظ فرهنگ و یادآوری رسوم گذشته این شهر با قدمت ایران زمین برگزار می شود.

وی اظهار کرد: نخستین جشنواره آیین و سنن کهن سبزوار با اجرای برنامه هنری، نمایش های آیینی ازدواج سنتی حسن عنایت پور، چولی چغل ابوالفضل طبسی، اسب چوبی حمید ذبیحی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، معرفی پیشه ها و حرفه های فراموش شده، پخت غذاهای سنتی، بیان گویش ها، ضرب المثل ها و… سبزوار به اجرا درخواهد آمد.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار افزود: این جشنواره از روز پنجشنبه ششم تا دوشنبه دهم شهریورماه ساعت ۲۰ در پارک سلامت سبزوار برگزار می‌شود.

اختریان گفت: در طول مدتی که این جشنواره در حال برگزاری خواهد بود روحیه نشاط و سرزندگی به مردم غالب خواهد شد و برای مدت کوتاهی هم که شده مشکلات روزمره را فراموش خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.