کد خبر : 9033
دیدگاه‌ها برای نخستین کارگروه تدفین شهرداری سبزوار تشکیل جلسه داد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 تیر 1394 - 19:12
-

نخستین کارگروه تدفین شهرداری سبزوار تشکیل جلسه داد

سبزواریان: نخستین جلسه کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار تشکیل جلسه داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این جلسه که در محل سازمان آرامستان های شهرداری برگزار شد، کوشکی معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری، معصومی دبیر ستاد، دلبری مدیرعامل سازمان آرامستان و رئیس کارگروه تدفین و ۷ عضو این

modiryate-bohran01سبزواریان: نخستین جلسه کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این جلسه که در محل سازمان آرامستان های شهرداری برگزار شد، کوشکی معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری، معصومی دبیر ستاد، دلبری مدیرعامل سازمان آرامستان و رئیس کارگروه تدفین و ۷ عضو این گروه از جمله نمایندگان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان تبلیغات، اداره ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و اداره محیط زیست حضور داشتند.

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها، گفت: دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری و قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و آئین نامه اجرایی قانون مذکور و در راستای شرح وظایف سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبنی بر حمایت، هدایت و نظارت بر شهرداری ها و سازمان های تابعه با بهره گیری از تجارب متخصصین و کارشناسان حوزه مدیریت بحران برای اجرا در شهرداری های کشور تهیه و تدوین شده است.

سید علی کوشکی افزود: هدف اصلی از تهیه این دستورالعمل ایجاد ساختار سازمانی برای اجرای وظایف قانونی شهرداری ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی با سایر سازمان ها و دستگاه های مرتبط به گونه ای که شرایط ایمن و مناسب برای زندگی شهروندان تامین و منافع و ارزش‌های اساسی شهر حفظ شود، می باشد.

وی اظهار کرد : چهار کار گروه در شهرداری ها و در ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری تشکیل می شود که کارگروه ایمنی، آتش نشانی و امداد و نجات از جمله این کارگروه ها است. ضمن اینکه کارگروه سیلاب های شهری، تدفین و کارگروه اطلاع رسانی و هشدار با حضور نمایندگان سازمان ها و دستگاه های ذی ربط از دیگر عناوین کارگروه های یاد شده است.

کوشکی در ادامه ارتباط ستاد مدیریت بحران شهرداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان را که دارای ۱۴ کارگروه می باشد را برای اعضا تشریح کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار نیز به شرح وظایف کارگروه تدفین در مواقع بروز بحرانی برای اعضا پرداخت و مطالبی را ارائه داد.

عباس معصومی گفت: کلیه دستگاه ها ی عضو کارگروه مذکور ظرفیت توانمندی های خود را بررسی و نتایج بدست آمده را برای طرح در جلسه بعدی کارگروه ارائه نمایند.

مدیرعامل سازمان آرامستان و رئیس کارگروه تدفین هم توضیحاتی را در خصوص ظرفیت سازمان آرامستان به لحاظ پذیرش اموات ناشی از بروز بحران از جمله زلزله ارائه کرد و گفت: تدفین اجساد شامل، تعیین محل دفن، انتقال سریع و بهداشتی اجساد از محل حادثه تا محل تدفین، تشخیص هویت و ثبت مشخصات جسد، تیمم وتغسیل شرعی اجساد، تکفین اجساد، برگزاری نماز میت، تدفین اجساد و نصب نشانه قبر، همچنین جمع آوری، انتقال سریع و بهداشتی و امحاء لاشه های دام وطیور از جمله وظایف این کارگروه می باشد.

لازم به توضیح است در سی و نهمین جلسه کارگروه خدمات شهری سبزوار، کارگروه های چهارگانه هشدار و اطلاع رسانی، سیلاب های شهری، ایمنی و آتش نشانی و امداد و نجات و تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری تشکیل و اعضای آن معرفی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.