کد خبر : 3932
دیدگاه‌ها برای نمایشگاه بزرگ کتاب سبزوار افتتاح شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آذر 1393 - 23:04
-

نمایشگاه بزرگ کتاب سبزوار افتتاح شد

سبزواریان.کام: صبح امروز، طی مراسمی با حضور مسئولان شهری؛ نمایشگاه بزرگ کتاب در سبزوار افتتاح شد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در این مراسم با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ و هنر یکی از اولویت های اصلی شورای دوره چهارم است، گفت: این نگاه به دلیل

namayeshgah-ketab01سبزواریان.کام: صبح امروز، طی مراسمی با حضور مسئولان شهری؛ نمایشگاه بزرگ کتاب در سبزوار افتتاح شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در این مراسم با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ و هنر یکی از اولویت های اصلی شورای دوره چهارم است، گفت: این نگاه به دلیل حضور طیف مختلف هنری و فرهنگی حاضر در شوراست که به خوبی قابل مشاهده است و بزودی ثمراتش در عمل و کار نمود خواهد یافت.

کاظم کرامت با اظهار اینکه یکی از دغدغه های شورا توجه به گسترش و نشر فرهنگ است، اظهار داشت: در این راستا در هفته گذشته کمیسیون فرهنگی شورا را در محل کتابخانه ناوی برگزار کردیم چرا که معتقدیم کتابخانه مرحوم فرامرز ناوی پیش دار و پیش گام کتابخانه های سبزوار است.

رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در ادامه به برخی مشکلات کتابخانه های عمومی این شهر اشاره کرد و از حل و فصل این مشکلات این کتابخانه به قید فوریت خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در این مراسم گفت: عمده تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های کتاب برگزار شده در سبزوار، ارائه و عرضه کتاب های فاخر در زمینه مختلف به جای کتاب های زرد است.

مهدی مقصودی افزود: در صورت استقبال خوب شهروندان سبزواری از این نمایشگاه، با انجام رایزنی، با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری این نمایشگاه را در تقویم کاری وزارت ارشاد خواهیم آورد.

وی ادامه داد: سبزوار از نظر جمعیت، توجه به فرهنگ و حضور ۳۵ هزار دانشجو؛ قابلیت اجرای این مهم را دارد چرا که دانشجویان غیر بومی می توانند سفیران خوبی برای توسعه فرهنگ این شهر باشند.

مقصودی با ابراز گلایه از اینکه فرهنگ مطالعه از روند خوشایندی در جامعه برخوردار نیست، گفت: در بروز این روند انگشت اشاره به سمت مردم نخواهد بود چرا که مدیران هستند که نتوانسته اند شوق مطالعه را در بین انان ایجاد نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار تصریح کرد: در این نمایشگاه ۱۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با ۳ هزار عنوان در موضوعات مختلف با ۴۰ درصد تخفیف از دوم تا یازدهم اذرماه در محل کتابخانه ناوی واقع در ۲۴ متری انقلاب در ساعات ۹ تا ۲۰ به شهروندان سبزواری و علاقمند به فرهنگ مطالعه ارائه خدمات می کند.

مقصودی همچنین به دوم آذرماه سالروز تولد دکتر علی شریعتی اشاره کرد و گفت: دکتر شریعتی یکی از ذخایر فرهنگی کشور و سبزوار است که امید است در سال های آینده این نمایشگاه را در زاد روز دکتر شریعتی برگزار شود.

پدر شهیدان فتاحی هم با اشاره به تاثیر فرهنگ مطالعه بر تربیت انسان های بزرگ و تاریخ ساز گفت: مردم باید با کتاب انس بگیرند و مسئولان نیز اینگونه اقدامات فرهنگی را استمرار و نشر دهند.

فتاحی افزود: به نظر شما با کمی تامل به این سوال پاسخ دهید که چرا کتاب یکی از نویسنده ژاپنی که به ۳ و نیم میلیون تیراژ می رسد، اما در سبزوار کتاب شهدای دوچاهی تنها به هزار نسخه می رسد .

وی در پایان از اعضای شورای اسلامی شهر درخواست کرد در بسته های سوغات سبزوار یک کتاب خصوصا با موضوع شهدای سبزوار را بگنجانند.

گفتنی است این نمایشگاه به همت اداره فرهنگی هنری شهرداری برگزارشد و در آن ناشران برجسته کشوری و انتشارات امید مهر حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.