کد خبر : 6028
دیدگاه‌ها برای نکوداشت استاد حسین ماستیانی ۴ اسفند در سبزوار برگزار می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 8:00
-

نکوداشت استاد حسین ماستیانی ۴ اسفند در سبزوار برگزار می شود

سبزواریان: مدیراجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی نقاش و پیکرتراش برجسته سبزواری، در گفتگویی با مجله اینترنتی اسرارنامه، از برگزاری نکوداشت این هنرمند فرهیخته در ۴ اسفند ۹۳ در دیار سربداران خبر داد. به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، رضا شجاع مقدم که از کارمندان با سابقه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار است و تا کنون

mastiani-poster01سبزواریان: مدیراجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی نقاش و پیکرتراش برجسته سبزواری، در گفتگویی با مجله اینترنتی اسرارنامه، از برگزاری نکوداشت این هنرمند فرهیخته در ۴ اسفند ۹۳ در دیار سربداران خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، رضا شجاع مقدم که از کارمندان با سابقه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار است و تا کنون در شمار زیادی از برنامه های مهم فرهنگی و هنری و قرآنی دیار سربداران از جمله کنگره بین المللی آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری، نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری، جشنواره ملی تئاتر تک بازیگر رضوی و جشنواره استانی قرآن کریم در سبزوار… نقش اجرایی موثری ایفا کرده است، در این گفتگو جزئیات برگزاری نکوداشت استاد ماستیانی را تشریح کرد و گفت: پیشنهاد برگزاری این نکوداشت از سال ۹۲ مطرح شده و از آن زمان تا کنون چند جلسه نیز برای تصمیم گیری و هماهنگی اجرایی برگزار شده است.

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار ادامه داد: همه مسئولان شهرستان ازجمله امام جمعه معزز، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، شهردار، اعضای شورای شهر و همچنین شورای فرهنگ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آموزش و پرورش سبزوار، گروه مهندسی ۴۷ سلمان، دانشکده فنی دختران، سازمان پارک ها و فضای سبز، موسسه آبادانی دیار سربداران و موسسه فرهنگی هنری انتظار قائم و … تا کنون همکاری های لازم و ممکن را انجام داده اند.

شجاع مقدم سپس به برنامه هایی که برای روز نکوداشت استاد ماستیانی در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: مرمت و رونمایی رسمی از میدان اسرار سبزوار، برگزاری نمایشگاه آثار هنری استاد ماستیانی، انتشار کتاب و نشریه و برگزاری چند کارگاه تخصصی با حضور میهمانان کشوری از جمله برنامه های این نکوداشت خواهد بود.

مدیر اجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی همچنین تعدادی از میهمانان ویژه ای که در روز دوشنبه ۴ اسفند در سبزوار حضور می یابند را بدین شرح معرفی کرد: علی اصغر کاراندیش معاونت محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، طاهر شیخ الحکمایی عضو هیئت مدیره انجمن مجسمه سازان ایران، محمدرضا فیروزه ای نقاش برجسته معاصرعضو و مشاور شورای عالی خانه هنرمندان ایران، عابس خلقی روابط عمومی خانه هنرمندان ایران و احتمالا استاد حمید سبزواری شاعر برجسته سبزواری و …. که از تهران و مشهد برای نکوداشت استاد ماستیانی رهسپار دیار سربداران خواهند شد.

وی افزود: همچنین قرار بود از استاد محمود فرشچیان نیز برای شرکت در این نکوداشت دعوت شود، اما ایشان در همان تاریخ عازم یک سفر خارجی خواهند بود و توان شرکت در این مراسم را نخواهند داشت.

شجاع مقدم همچنین تصریح کرد: حضور استاد حمید سبزواری در این مراسم بدان شرط است که وضعیت ایشان به لحاظ سلامتی در آن زمان مناسب باشد و توان مسافرت از تهران به سبزوار را داشته باشند.

مدیراجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی افزود: ساعت ۹صبح دوشنبه ۴ اسفند نمایشگاه آثار استاد ماستیانی در محل نگارخانه امیرشاهی مجتمع فرهنگی هنری اسرار افتتاح می شود و سپس بعداز ظهر همان روز بعد از اذان مغرب، مراسم نکوداشت در محل تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: ۴ میدان مادر، حکیم سبزواری، اسرار و سربداران در سطح شهر سبزوار که سال هاست آثار حجمی استاد ماستیانی در آن ها قرار گرفته است، توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ، به مناسبت برگزاری این نکوداشت ترمیم و بازسازی شده و قرار است بعد از ظهر یکشنبه سوم اسفند نیز پس از نماز مغرب و عشاء برنامه ای در محل میدان اسرار که مجموعه المان باب الحوائج استاد ماستیانی در آن نصب شده است، با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

وی دست اندرکاران نکوداشت استاد حسین ماستیانی را به شرح زیر معرفی کرد: سیدرضا مختاری دبیر نکوداشت، مجتبی مومنی طراح و اجرای دکور، استاد علی طوسی مسئول نمایشگاه خوشنویسی، محمودحیطه مسئول برگزاری نمایشگاه آثار استادماستیانی، محمدرضا بشیری مسئول تشریفات و نشست های تخصصی، هادی زرقانی کارگردان هنری برنامه، محمد اسماعیلی مسئول روابط عمومی و تبلیغات نکوداشت، محمدعلی آبادی مسئول هماهنگی با مسئولان انجمن های هنری سبزوار در جهت حضور پررنگ تر هنرمندان ، ایمان ارضی طراحی پوستر، دعوت نامه و سایر امور گرافیکی مربوط به نکوداشت ، محمد لندرانی پشتیبانی و تدارکات ، حامدعامری هماهنگی ویژه نامه نکوداشت که قرار است با همکاری مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری منتشر شود و خانم نیکتا طبسی مسئول دبیرخانه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.