کد خبر : 9124
دیدگاه‌ها برای وجود ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مرداد 1394 - 19:12
-

وجود ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در سبزوار

سبزواریان: فرماندار سبزوار از وجود در ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان خبر داد. به گزارش فارس، احمد برادران شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به وجود ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در سبزوار اظهار کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ ۱۱ میلیارد تومان از بودجه شهرستان برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته

سبزواریان: فرماندار سبزوار از وجود در ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، احمد برادران شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به وجود ۱۴۰ پروژه نیمه‌تمام در سبزوار اظهار کرد: در حال حاضر اعتباری بالغ ۱۱ میلیارد تومان از بودجه شهرستان برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این پروژه‌ها توجیه اقتصاد و فنی در زمینه اجرایی ندارند و نیازی به احداث آنها نبوده است، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه‌ها اعتبارات زیادی از بودجه کشور و بیت‌المال هزینه شده و با وجود اینکه ضرورتی برای احداث آنها نبوده باید کار این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

برادران با بیان اینکه بخشی از این پروژه با کمک‌های دولت ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از این پروژه‌ها برای ادامه کار به بخش خصوصی واگذار شده است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به اتمام پروژه‌های عمرانی با همکاری بخش خصوصی است، عنوان کرد: دولت با معذوریت‌های مالی در این زمینه روبه‌رو است که امیدواریم بتوانیم با همکاری بخش خصوصی این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه به حضور کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان اشاره کرد و افزود: با حضور این کارگروه در این شهرستان تعداد ۱۵۶ پرونده در زمینه‌های مختلف صنعتی در کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که برای صنعتگران سبزواری نویدبخش بود.

فرماندار سبزوار با تاکید بر اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مسئله رونق اقتصادی در کشور دارد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این حوزه تصویب قانون رفع موانع تولید و تشکیل کارگروه آن در سطح کشور و استان و شهرستان‌هاست که این مهم نیز پس از ابلاغ از سوی استان در شهرستان نیز مستقر می‌شود.

در ادامه این نشست نیز رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار نیز با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از اراضی شهرستان شامل اراضی منابع طبیعی و کشاورزی است، عنوان کرد: از این میزان ۶۳ هزار هکتار به بخش کشاورزی و ۸۵۰ هکتار اراضی بیابانی و جنگل‌ها را شامل می‌شود.

برغمدی با بیان اینکه بیش از ۶۴ هزار هکتار از این اراضی نیز شامل باغات و بخش باغی می‌شود، گفت: شهرستان سبزوار یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های تولیدکننده محصولات استراتژیک جو و گندم در منطقه است و در بیش از ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان محصول جو کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محصول پنبه، زیره سبز، یونجه و زعفران از جمله محصولات مهم اقتصادی و اشتغال‌زا در سطح منطقه است، یادآور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر میزان اراضی و مساحت کاشت این محصولات کاهش یافته است.

برغمدی مهم‌ترین دلیل کاهش پنبه در شهرستان را واردات بی‌رویه این محصول دانست و اظهار داشت: درحال حاضر از ۹ هزار هکتار اراضی کاشت پنبه تنها ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول در آن کاشته می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تولیدات گیاهی از میانگین استانی عقب‌تر است، ادامه داد: میانگین استانی در زمینه تولیدات گیاهی ۱.۲ است که میزان در شهرستان ۰.۹۳ است.

برغمدی با اشاره به وجود ۳۵۰ راس دام سبک و یک‌هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین در شهرستان یادآور شد: در حال حاضر بخش زیادی از گوشت قرمز استان در سبزوار تولید می‌شود که در این زمینه شهرستان رتبه دوم را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از گوشت شتر استان نیز در سبزوار تولید می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۲۱ درصد از گوشت مرغ استان در سبزوار تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به فعالیت ۱۱۵ استخر پرورش ماهی در شهرستان عنوان کرد: در حال شهرستان وضعیت خوبی را در زمینه تولیدات ماهی دارد که امیدواریم در امسال بتوانیم میزان تولیدات ماهی را به یک‌هزار و ۴۰۰ تن برسانیم.

برغمدی با اشاره به اینکه کشت زعفران در سال‌های اخیر در شهرستان رشد چشمگیری داشته است، گفت: رعایت نکردن اصول فنی در موقع کشت محصول و کم‌آبی از مشکلات مهم کشت این محصول است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پسته و انگور از مهم‌ترین محصولات باغی شهرستان سبزوار است، اضافه کرد: سبزوار در استان رتبه دوم تولید پسته را دارد و امیدواریم که با روند کنونی در چند سال آینده تولید این محصول در شهرستان افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.