کد خبر : 3029
دیدگاه‌ها برای پیوند اعضا در مشهد به ۱۲ بیمار حیات دوباره بخشید بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1393 - 18:54
-

پیوند اعضا در مشهد به ۱۲ بیمار حیات دوباره بخشید

سبزواریان.کام: پیوند اعضای دو بیمار مرگ مغزی ساکن شهرستان های سبزوار و نیشابور در خراسان رضوی به ۱۲ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید. به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در چهار صدو هفتاد و پنجمین و چهارصد و هفتاد و شمشین عمل های اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه، اعضای بدن

ehdaسبزواریان.کام: پیوند اعضای دو بیمار مرگ مغزی ساکن شهرستان های سبزوار و نیشابور در خراسان رضوی به ۱۲ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشید.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در چهار صدو هفتاد و پنجمین و چهارصد و هفتاد و شمشین عمل های اهداء عضو از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه، اعضای بدن مرحومان ‘علینقی قره باغی’ ۴۶ ساله اهل نیشابور و ‘موسی میرزایی’ ۳۵ ساله اهل سبزوار در بیمارستان منتصریه مشهد به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: کلیه های زنده یاد قره باغی به دو مرد ۳۵ و ۳۱ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسائی کلیه رنج می بردند به صورت رایگان پیوند شد.

‘ابراهیم خالقی’ افزود: کبد این مرحوم نیز در بیمارستان منتصریه به زن ۵۱ ساله ساکن مشهد پیوند شد، قرنیه ها و قسمتی از پوست نیز برای پیوند به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء مشهد و بخش سوختگی بیمارستان امام رضا این شهر ارسال شد.

وی با اشاره به اهداء اعضای زنده یاد میرزایی اهل سبزوار نیز گفت: کلیه های این مرحوم به یک زن ۴۰ ساله و مرد ۳۳ ساله به ترتیب ساکن شهرستانهای مشهد و چناران که به دلیل نارسایی کلیه با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند زده شد.

وی افزود: کبد مرحوم میرزایی نیز در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۶ ساله ساکن مشهد پیوند زده شد، قرنیه ها و قسمتی از پوست نیز برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستانهای خاتم الانبیاء و امام رضا مشهد ارسال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.