کد خبر : 4777
دیدگاه‌ها برای کمبود علوفه آهوان سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1393 - 23:31
-

کمبود علوفه آهوان سبزوار

سبزواریان: کمبود علوفه، آهوان سبزوار را در معرض خطر قرار داده است. به گزارش اکوسیتی، ‘محمد عمارلو’ روز سه شنبه گفت: یکی از این آهوان شب گذشته وارد جاده اصلی شد و در تصادف با خودرو از ناحیه یک چشم دچار آسیب شد. وی بیان کرد: این آهو بلافاصله از سوی راننده خودرو به محیط

shirahmad2-08سبزواریان: کمبود علوفه، آهوان سبزوار را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش اکوسیتی، ‘محمد عمارلو’ روز سه شنبه گفت: یکی از این آهوان شب گذشته وارد جاده اصلی شد و در تصادف با خودرو از ناحیه یک چشم دچار آسیب شد.

وی بیان کرد: این آهو بلافاصله از سوی راننده خودرو به محیط بانی شیراحمد منتقل و تحت درمان قرار گرفت و از مرگ حتمی نجات یافت اما یک چشم خود را از دست داد.

وی گفت: مشابه این سانحه ممکن است برای سایر آهوان پناهگاه شیراحمد اتفاق بیافتد لذا نیازمند یاری مسوولان برای تامین علوفه و حفاظت از این گونه جانوری هستیم.

وی اظهار کرد: پناهگاه حیات وحش شیر احمد در پنج کیلومتری جنوب شهر سبزوار قرار گرفته و وضعیت بسیار ضعیف مرتع این منطقه و خشکسالی موجب پراکندگی آهوان و خروج آنان از هسته اصلی حفاظتی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای تامین علوفه آهوان پناهگاه شیر احمد و حفاظت از این گونه جانوری شد.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار مهم ترین زیستگاه آهو در شرق کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.