کد خبر : 11558
دیدگاه‌ها برای از توجه به فرهنگ غنی سبزوار تا راه اندازی جشنواره دائمی رسانه بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 - 13:12
-

از توجه به فرهنگ غنی سبزوار تا راه اندازی جشنواره دائمی رسانه

سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: سبزوار مهد فرهنگ است اما این روزها فرهنگ بومی، گویش های محلی و فولکور این کهن شهر رو به فراموشی است، رسانه توجه بیشتری به آن داشته باشند. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، کاظم کرامت شب گذشته در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی های رسانه سبزوار، افزود:

media-expo-2nd-08-13سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: سبزوار مهد فرهنگ است اما این روزها فرهنگ بومی، گویش های محلی و فولکور این کهن شهر رو به فراموشی است، رسانه توجه بیشتری به آن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، کاظم کرامت شب گذشته در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی های رسانه سبزوار، افزود: فرهنگ بومی هر منطقه درحقیقت میراث معنوی مردم آن دیار محسوب می شود که امروز در سایه بی توجهی شاهد نابودی این میراث هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ بومی و گویش سبزوار دارای اصالت خاصی است، پیشنهاد داد: یک روز در مدارس دانش آموزان با گویش محلی سبزواری به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند چرا که این مهم باعث حفظ اصالت و ماندگاری این میراث می شود.

او در ادامه از نشریات و رسانه های گروهی به عنوان مهمترین ارکان توسعه پایدار یاد کرد و افزود: رسانه های گروهی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که نقش بسزایی در شناسایی نقاط قوت و ضعف کاری مسئولان و مطالبات مردمی دارند .

شهردار سبزوار نیز در این مراسم گفت: برگزاری این نمایشگاه به تعبیری حج اصحاب رسانه است که سالی یک بار در مدت یک هفته دور هم جمع می شوند و از نزدیک با مردم و مسئولان به گفتگو می پردازند.

محمد علی طالبی افزود: امید است این نمایشگاه که نشان از استقبال خوب اصحاب رسانه از آن بود به صورت سالانه و با کیفیت بهتری نسبت به سال قبل برگزار شود.

وی همچنین به راه اندازی رادیو در دهه ۵۰ در سبزوار اشاره کرد و گفت: در سال۵۶ رادیو سبزوار توسط یک فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و در سال ۵۷ در مسجد جامع سبزوار راه اندازی شد.

او با بیان اینکه رادیوی سبزوار روزانه به مدت ۲ ساعت برنامه پخش می کرد، ادامه داد: سبزوار نخستین شهر کشور بود که در آن برهه زمانی از نعمت رادیو برخوردار شده بود، در آن سال ها حتی در بدو ورود امام خمینی(ره) به ایران، سخنان ایشان از بهشت زهرا مستقیم برای مردم سبزوار پخش شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار هم گفت: رسانه ها مهمترین عامل توسعه پایدار شهری هشتند که نقش مهمی را در بازتاب مشکلات شهری به مسئولان و آگاه سازی افکار عمومی دارند.

مهدی مقصودی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های رسانه سبزوار برای دومین سال پیاپی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت، افزود: یکی از مهمترین برنامه های ما توجه به توسعه نمایشگاه های کتاب و مطبوعات در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه ها در توسعه فرهنگی شهر موثر است، فراگیر شدن نمایشگاه توانمندی های رسانه، ایجاد دبیرخانه دائمی آن در شهرستان و رقابتی برگزار شدن آن را در سال آینده خواستار شد.

او در ادامه با اظهار اینکه توسعه رسانه ها در گرو حمایت های لازم از سوی مسئولان است، گفت: توجه ویژه در این خصوص می تواند به ارتقای کمی و کیفی رسانه های محلی سبزوار کمک های شایانی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.