دیدگاه‌ها برای … درباره هنر و هنرمندان! بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1393 - 8:11
-

… درباره هنر و هنرمندان!

سبزواریان – سیدجلال سیدان: تاثیر هنر در تعالی روح بشری و تلطیف فضاهای سرد و خشن دنیای مدرن، تعدیل روابط انسان‌ها با یکدیگر، پرورش خلاقیت و تقویت حس زیباشناختی، زیبا دیدن، زیبا خواستن و زیبا زیستن بر کسی پوشیده نیست. هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته، ارزشمند، حساس، ظریف‌الطبع و روشنفکر جامعه می توانند به باروری

سید جلال سیدانسبزواریان – سیدجلال سیدان: تاثیر هنر در تعالی روح بشری و تلطیف فضاهای سرد و خشن دنیای مدرن، تعدیل روابط انسان‌ها با یکدیگر، پرورش خلاقیت و تقویت حس زیباشناختی، زیبا دیدن، زیبا خواستن و زیبا زیستن بر کسی پوشیده نیست.

هنرمندان به عنوان قشر فرهیخته، ارزشمند، حساس، ظریف‌الطبع و روشنفکر جامعه می توانند به باروری حوزه‌های فرهنگی‌هنری کمک فراوان نمایند و در روند گرفتاری‌ها، درگیری‌ها و خشونت‌های منطقه‌ای و جهانی، پرچمدار زیبایی، لطافت، معرفت و صمیمیت باشند و با خط و طرح و رنگ و نقش و حجم، زیبایی‌های فراوان بیافرینند و فضاهای دلپذیر بیارایند و مردمان را به دیدن و لذت بردن از زیبایی‌ها فراخوانند تا لحظاتی را فارغ از غوغای زندگی مادّی و مادّه‌پرستی ‌به پالایش روح و روان خو بپردازند.

آثار هنری می‌توانند الهام بخش آدمیان در سیر و سلوک معنوی، همزیستی مسالمت‌آمیز، زیبایی رفتار و کردار، دوستی و خوش‌خلقی باشند و بیاموزند که همچون اجزای یک تابلو نقاشی یا نُت‌های موسیقی یا بخش‌های یک تابلوی زیبای خوشنویسی هم به تنهایی جلوه کنند؛ و در عین حال در کنار هم مجموعه زیبا و دوست‌داشتنی را به نمایش بگذارند.

با مهربانی، گذشت، همکاری و همدلی، زندگی را برای خود و همنوعان خود دلپذیر، هدفمند، پویا و لذت‌بخش گردانیم.

gallery-novbaqi06

[divider]

مجله تحلیلی خبری سبزواریان در راستای آموزه‌های پیش‌گفته، تصمیم گرفته تمامی رویدادهای هنری، فرهنگی، نمایشگاهی، موسیقیایی، تئاتری و… را در اولین فرصت و به طور کامل پوشش دهد. لذا از هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه‌های مذکور دعوت می‌نماید جهت پوشش خبری هرچه بهتر، در اولین فرصت ما را در جریان برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری خود قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.