کد خبر : 4926
دیدگاه‌ها برای اجرای” طرح نجات” برای مشکل آب و فاضلاب سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1393 - 16:30
-

اجرای” طرح نجات” برای مشکل آب و فاضلاب سبزوار

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای رفع مشکلات آب و فاضلاب این شهر” طرح نجات ” اجرا شود. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی پس از حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در شهرداری از سبزوار به عنوان شهری متفاوت نسبت به شهرهای همطراز خود یاد کرد و

abfa-01سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای رفع مشکلات آب و فاضلاب این شهر” طرح نجات ” اجرا شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی پس از حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در شهرداری از سبزوار به عنوان شهری متفاوت نسبت به شهرهای همطراز خود یاد کرد و گفت: سبزوار در سال های نه چندان دور به عنوان یک شهر تجاری در کشور مطرح بود که اکنون تبدیل به یک شهر خدماتی شده است.

وی با اظهار اینکه رکود اقتصادی در ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به شهروندان تاثیر گذار خواهد بود، به برخی اقدامات در حال اجرای شهرداری از جمله کمربند شرق، بلوار هشت بهشت و فعالیت ۷۰ پروژه عمرانی در سطح شهر اشاره کرد و اظهار داشت: چندی پیش سبزوار با امضای تفاهم مشترک بین المللی و ملی با دفتر اسکان بشر به عنوان پایلوت ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی انتخاب شد.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه سبزوار ۱۸۶ هکتار بافت فرسوده و ۸۶ هکتار بافت تاریخی مصوب دارد، ادامه داد: ما در سکونتگاه ها در یک منطقه در ضلع شرقی سبزوار با ۳۰ هزار نفر جمیت، عمق بسیار و وسعت زیادی روبروهستیم و در ضلع دیگر در غرب با بافتی به نام نیروگاه، علاوه بر این مناطق مشکلات ۳ منطقه الحاقی صالح اباد، قلعه نو دهراز و کلاته سیفر نیز محدودیت هایی را برای ما ایجاد کرده است.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: بیش از ۲۵ درصد درخواست های مردمی از شهرداری متعلق به شبکه آب و فاضلاب است.

دکتر طالبی به بازدید اخیر خود از منطقه قلعه نو دهراز اشاره کرد و تاکید کرد: حرف اول و اخر آنان مشکل فاضلاب و برطرف کردن آن بود، چه خوب است که به این مناطق ویژه نگاه و با اجرای ” طرح نجات ” برای آنان کاری کنیم.

وی گفت: در طرح نجات تفاهم نامه ای بین شرکت آبفای شهری و شهرداری تنظیم و منعقد شود تا در ۵ محور در بخش های روستاهای الحاقی، بافت های فرسوده، سکونتگاه ها ی غیررسمی، جداسازی اب شرب و غیر شرب و قنوات فعالیت نماید.

شهردار سبزوار در ادامه با اشاره به وجود ۱۳ رشته قنات در سبزوار گفت: قنوات؛ شهر سبزوار را به مخاطره انداخته اند در هر نقطه ای از شهر که گودبرداری صورت می گیرد در فاصله یک و نیم متری به آب می رسیم.

دکتر طالبی گفت: ما برای بافت تاریخی خود در محدوده خیابان بیهق که آثاری همچون مسجد جامع و پامنار را در خود جای داده است بسیار نگرانیم بیایید برای رفع مشکلات آب و فاضلاب سبزوار به ما کمک کنید و ویژه به آن بنگردید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شرکت سبزوار با بیان اینکه بنده هم زمانی شهردار بوده ام و به این چالش ها کاملا اشراف دارم، گفت: قبول دارم که سبزوار شهر خاصی است و باید به آن ویژه نگاه کرد، در گذشته برای ابفای سبزوار کارهای زیادی شده اما مشکلات و معضلات سبزوار زیاد و به این زودی ها برطرف نخواهد شد.

اسماعیلیان با بیان اینکه شرکت ابفای شهری در سال اینده نگاهی دقیق با برنامه ریزی و بلند مدت خواهد داشت، افزود: در بحث مالی برای سال اینده به سبزوار به صورت خاص و ویژه نگاه خواهیم کرد.

abfa-02وی با اشاره به اینکه این بررسی مشکلات آبفای شهری سبزوار در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهد گرفت، گفت: ما در جلسه ای که هفته آینده درتهران با حضور وزیر نیرو برگزار خواهیم کرد، این مشکلات را مطرح و مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: تلاش ما این است که اعتبارات مورد نیاز پروژه های آب و فاضلاب سبزوار در این جلسه با موافقت وزیر تخصیص یابد.

وی از مناقصه تصفیه خانه توحید شهر نیز خبر داد و گفت: مناقصه انجام و پیمانکاران ذی صلاح انتخاب شدند؛ در حال حاضر مراحل تصویب در هیئت دولت را می گذراند.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز با اشاره به مشکلات این حوزه و تاکید بر رفع آن گفت: عدم شبکه فاضلاب در مناطق الحاقی و مناطق حاشیه نشین،وجود قنوات متعدد و پیگیری برای تامین اعتبارات تصفیه خانه شماره ۲ از مهمترین مشکلات شهرستان در این حوزه است.

احمد برادان با تاکید بر حل مشکلات فاضلاب مسکن مهر و توحید شهرسبزوار گفت: حل این مشکلات از مطالبات مورد انتظار مردم است که باید هرچه سریعتر حل شود.

گفتنی است ۴۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب سبزوار اجرا شده که برای تکمیل ان به ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.