کد خبر : 4703
دیدگاه‌ها برای اعطای بسته های تشویقی به واقفان در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1393 - 22:40
-

اعطای بسته های تشویقی به واقفان در سبزوار

سبزواریان: شهردار سبزوار از اعطای بسته های تشویقی به واقفان در سبزوار خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی با اعلام این خبر افزود: ما در سبزوار ۷۰ پارک و پارک محله داریم که بیش از نیمی از آن ها نیاز به نمازخانه دارد، با ورود واقفان به

shahrdari-logoسبزواریان: شهردار سبزوار از اعطای بسته های تشویقی به واقفان در سبزوار خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی با اعلام این خبر افزود: ما در سبزوار ۷۰ پارک و پارک محله داریم که بیش از نیمی از آن ها نیاز به نمازخانه دارد، با ورود واقفان به این مهم به عنوان مثال می توانیم زمین و ۳۰ درصد از مصالح را در اختیار انان قرار داده تا خود ادامه کار را در دست بگیرند.

وی همچنین گفت: وقف یک امر شرعی، انسانی و عدالت محور است که در سایر ادیان به اندازه اسلام به مسئله وقف تأکید نشده است.

شهردار سبزوار با اشاره به اینکه در قالب وقف می توانیم خود را ماندگار کنیم، افزود: وقف تنها به این نیست که ما ملک و سرمایه هنگفتی داشته باشیم و آن را در اختیار محرومان قرار دهیم بلکه هر فردی بنا بر تخصص خود می تواند در امر وقف مشارکت کند.

وی با بیان اینکه از طریق وقف ضمن آن که فرد ماندگار می شود مردم نیز از نتیجه وقف او بهره ‌مند خواهند شد، گفت: در شهرداری نیز بر این مهم تاکید شده کما اینکه در چند پروژه شهری شاهد برخی همکاری ها بوده ایم.

دکتر طالبی با اظهار اینکه شهرداری یکی از اداراتی است که بیشترین تعامل و همراهی را با اداره اوقاف دارد، تصریح کرد: ما معتقدیم که با استفاده از ظرفیت های وقف می توان برخی از مشکلات و چالش ها را در توسعه شهری برطرف کرد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری و اوقاف در یک تعامل دو جانبه در آینده گام های اساسی و مانایی را در زمینه های مختلف بر خواهند داشت، ابراز امیدواری کرد: با انجام این مهم در گام نخست سبزوار به عنوان شهر نمونه وقف در استان و در گام بعد به عنوان شهر نمونه کشور در این خصوص معرفی شود.

دکتر طالبی پس از پاسخ مثبت به درخواست رئیس اداره اوقاف مبنی بر تشکیل کارگروه وقف در شهرداری، افزود: تا چند روز اینده رابط بین شهرداری و اداره اوقاف اولویت های همه سازمان ها و ادارات تابعه شهرداری را جمع بندی و به اداره اوقاف اعلام خواهد کرد.

شهردار سبزوار همچنین با اظهار اینکه می خواهیم با انجام این امر به یک اصل مسلم دینی – انسانی دامن بزنیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم برای نخستین بار در کشور با انجام اقداماتی؛ شاهد مشارکت واقفان در خرید برخی ادوات و نیازهای شهرداری باشیم.

دکتر طالبی در ادامه به بخشی از فعالیت های شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری سبزوار جزو شهرداری های درجه ۱۰ است که تقریبا نیمی از مراکز استان ها دارای این درجه هستند.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری و سازمان های تابعه آن با تلاش های شبانه روزی خدمات در خور شانی را به منحصه بروز خواهند نشاند، اظهار داشت: شهرداری این مهم را با نگاه فرهنگی و دانش محور در زیر سایه تعامل ، همدلی و همراهی در دست اقدام دارد.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار به بیان مطالبی در باب اهمیت وقف پرداخت و گفت: می توان با آگاه سازی مردم در زمینه آثار و برکات وقف در جامعه و سوق دادن آنان به سمت ایجاد تفکر ایثار و کمک به هم نوع گام های اساسی برداشت و با انجام فرهنگ سازی، نگاه مردم را در مورد وقف تقویت کرد.

حجت الاسلام صفر پور افزود: وقف یک نمونه از احکام مترقی اسلام است که از قبل آن خدمات فراوانی در بخش ها و حوزه های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خدمات شهرداری می تواند از قبل وقف صورت بگیرد، اظهارداشت: در این رابطه دو کار ارزشمند در نورپردازی امامزاده شعیب و مسجد جامع صورت و در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام صفرپور تصریح کرد: وقف می تواند در حوزه های فضای سبز، خدمات شهری، اتش نشانی، میراث فرهنگی، گردشگری و… نیز ورود پیدا کند تا شاهد توسعه و اقدامات ارزشمندی در حوزه شهری باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در ادامه خواستار تشکیل کارگروه وقف در شهرداری برای ترویج فرهنگ و اصل مهم وقف شد که این مهم مورد موافقت شهردار سبزوار قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.