کد خبر : 8814
دیدگاه‌ها برای بیش از ۸۰ درصد آب فضای سبز شهری سبزوار غیر شرب است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تیر 1394 - 20:21
-

بیش از ۸۰ درصد آب فضای سبز شهری سبزوار غیر شرب است

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: بیش از ۸۰ درصد فضای سبز ۳۰۰ هکتاری سبزوار از آب خام و غیرشرب بهره‌مند می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی با اعلام این خبر در پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، افزود: با توجه به بحران آبی که در منطقه داریم این مهم یک

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: بیش از ۸۰ درصد فضای سبز ۳۰۰ هکتاری سبزوار از آب خام و غیرشرب بهره‌مند می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی با اعلام این خبر در پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، افزود: با توجه به بحران آبی که در منطقه داریم این مهم یک اقدامی موثر محسوب می شود، البته این وضعیت را در توحید شهر سبزوار با توجه به نبود آب خام شاهد نیستیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای ضرورت جداسازی آب مصرفی پارک‌های سبزوار از شبکه آب شهری سبزوار بیان کرد: برای اجرای این پروژه دارای طرح مصوب هستیم و بر اساس این طرح اقدام به ساخت بزرگترین مخزن جمع آوری آب خام با ظرفیت هزار مترمکعب در شهرستان کرده‌ایم.

شهردار سبزوار با بیان اینکه دو مخزن دیگر در محل باغ ایرانی و محدوده شهدای گمنام سبزوار طراحی و مستقر شده است، تصریح کرد: در همین راستا طرح اجرای تکمیل شبکه انتقال آب از این مخازن به فضای سبز شهر سبزوار در حال اجراست.

طالبی با بیان اینکه تنها مشکل ما در زمینه آبیاری فضای سبز در منطقه توحیدشهر سبزوار است، گفت: در این منطقه آب خام غیرمصرفی نداریم و مجبوریم از آب شرب و آبیاری توسط تانکر استفاده کنیم که با توجه به طراحی مخزن یک‌هزار مترمکعبی در این منطقه باید خط انتقال آب این مخزن نیز اجرا شود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه امروز منابع آبی شهرستان با مشکل جدی مواجه شده است، ادامه داد: برای آبرسانی به پارک‌ها و فضای سبز شهرستان نیازمند ساخت دو مخزن آبی بزرگ دیگر برای بهره‌برداری از آب غیرشرب شهرستان نیز هستیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری سبزوار جزو نادرترین شهرداری هایی است که کمتر از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهری استفاده می کند، اضافه کرد: شهرداری به عنوان مصرف کننده اصلی آب باید برنامه حفاظت و حراست از آب شرب را داشته باشد، بنابراین در تلاش هستیم با توجه به انتقال ابی که باید به شمال شهر داشته باشیم بتوانیم در یک پروسه زمانی ۵ سال ۱۰۰درصد آب شرب را از غیر شرب جداسازی کنیم.

شهردار سبزوار گفت: شهرداری با ۱۲ تانکر آبرسانی در اختیار، بکارگیری خودروهای آتش نشانی و تانکرهای آبرسانی اجاره ای موقت آبیاری فضای سبز شهری را در دو شیفت کاری بر عهده گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.