کد خبر : 7546
دیدگاه‌ها برای آغاز تملک اراضی بلوک ۵ بافت فرسوده امیریه سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 - 18:47
-

آغاز تملک اراضی بلوک ۵ بافت فرسوده امیریه سبزوار

سبزواریان: مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از آغاز تملک اراضی مسکونی و تجاری بلوک ۵ بافت فرسوده امیریه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با اعلام این خبر گفت: طرح امیریه نخستین گام اجرایی در راستای بازسازی بافت فرسوده ۱۸۶ هکتاری سبزوار است که هرگونه حمایت در این

سبزواریان: مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار از آغاز تملک اراضی مسکونی و تجاری بلوک ۵ بافت فرسوده امیریه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی با اعلام این خبر گفت: طرح امیریه نخستین گام اجرایی در راستای بازسازی بافت فرسوده ۱۸۶ هکتاری سبزوار است که هرگونه حمایت در این مرحله باعث نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مردمی در ادامه مسیر می شود.

وی به بافت فرسوده امیریه سبزوار اشاره کرد و اظهار داشت: طرح بافت فرسوده امیریه حدود۱۰ هکتار مساحت دارد و در محدوده خیابان های عطاملک، مدرس، بیهق و امیرمسعود واقع شده است.

برزویی ادامه داد: برای این بافت ۵ بلوک در نظر گرفته شده که فاز نخست آن از مدت ها قبل با عنوان مجتمع تجاری فرهنگی اعظمی در حال آغاز عملیات است و فاز دوم نیز در سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار تصریح کرد: پیمانکارعملیات بتن ریزی بلوک نخست بافت فرسوده امیریه را در حال اجرا دارد و قرار است طبق برنامه ریزی ها تا اوایل اسفندماه کار این بخش را به اتمام برساند.

وی به بلوک ۵ از فاز دوم ارگ امیریه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اکیپ های اجتماعی و ارزیابان املاک در حال بررسی و مذاکره با شهروندان ساکن در این منطقه برای مشارکت در این طرح عظیم شهری هستند که پیش بینی می شود کار تملک اراضی تا پایان سال ۹۴ به اتمام برسد و پس از آن در سال آینده عملیات اجرایی آغاز شود.

برزویی با بیان اینکه ۳ فاز دیگر در ۳ و ۲ دهم مداخله مستقیم وجود دارد، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز تملک و تخریب اراضی بلوک ۵ اقدامات تملک و املاک بلوک ۳ این طرح نیز در دستور کار قرار گرفته است تا کلنگ زنی دو بلوک ۵ و ۳ در سال اینده با هم براساس پیش بینی ها به زمین زده شود.

مدیر عامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار با بیان اینکه اقدامات دو بلوک دیگر طرح نیز در سال های آینده در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت، به مشخصاتی از این طرح پرداخت و افزود: در طرح ارگ امیریه ۵ بلوک ، یک مجموعه روباز در داخل و یک پارکینگ به مساحت بیش از ۳۰ هزار متر مربع در طبقه منهای ۲ احداث خواهد شد.

وی انتشار اوراق مشارکت ۷۰ میلیارد تومانی در دو نوبت اسفند ۹۳ و نیمه دوم خرداد ۹۴ با مجوز بانک مرکزی و عاملیت بانک شهر، سهام پروژه، مشارکت اهالی منطقه امیریه در احداث این طرح و جذب سرمایه گذار را از راه های اصلی تامین منابع مالی این طرح شهری بیان کرد.

برزویی طرح مصوب و قانونی، گذراندن مراحل مختلف اداری از کمیسیون های مربوطه، اطمینان خاطر به سرمایه گذار و مردم به جهت تامین منابع مالی را از مزیت های این طرح نسبت به سایر طرح های شهری سبزوار عنوان کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.