کد خبر : 8818
دیدگاه‌ها برای دکترای شیمی آلی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار افزوده شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 تیر 1394 - 20:54
-

دکترای شیمی آلی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار افزوده شد

سبزواریان: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از تصویب دکترای رشته‌ «شیمی- شیمی آلی» برای این دانشگاه خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا سعیدی با توجه به مصوبه‌ اخیر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بررسی و تأیید پرونده‌ توسعه‌ رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: در این شورا

siauسبزواریان: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از تصویب دکترای رشته‌ «شیمی- شیمی آلی» برای این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا سعیدی با توجه به مصوبه‌ اخیر شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بررسی و تأیید پرونده‌ توسعه‌ رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار گفت: در این شورا با پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته‌ «شیمی- شیمی آلی» موافقت شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، پس از دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، سومین دانشگاهی است که در خراسان‌، موفق به اخذ مقطع دکتری شیمی آلی شده است افزود: شیمی آلی، زیرمجموعه‌ای از دانش شیمی است که درباره‌ ترکیبات کربن یا مواد آلی سخن می‌گوید.

سرپرست واحد سبزوار با توجه به گستردگی کاربردهای علم شیمی آلی بیان کرد: امروزه از دانش شیمی آلی در رنگ‌سازی، کاغذ و جوهرسازی، مواد غذایی، پوشاک، پتروشیمی و نفت، مواد پلاستیکی و لاستیکی، داروسازی، پزشکی و ده‌ها صنعت دیگر بهره می‌برند.

وی با ذکر این نکته که امروز در عصر انقلاب ترکیبات کربنی به‌سر می‌بریم خاطرنشان کرد: شالوده‌ شیمی آلی، شاخه‌های زیست‌شناسی و پزشکی است و ساختار موجودات زنده، به‌جز آب، عمدتاً از مواد آلی ساخته شده است.

سعیدی افزود: با تصویب رشته‌ دکتری شیمی آلی، تعداد رشته‌های مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به چهار رشته رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.