کد خبر : 8603
دیدگاه‌ها برای رهبری نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند، آن‌هم به خلاف بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 خرداد 1394 - 22:25
-

رهبری نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند، آن‌هم به خلاف

روزنامه شرق: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، درباره درگیری کلامی اخیرش در مجلس توضیح داد: «در هیچ موردی، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد، واکنش تند نشان نمی‌دهم و معتقدم انتشار فیلم تنش لفظی بین من و کوچک‌زاده، خواست خدا بود». وزیر خارجه در گفت‌وگو با «انتخاب» در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای

روزنامه شرق: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، درباره درگیری کلامی اخیرش در مجلس توضیح داد: «در هیچ موردی، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد، واکنش تند نشان نمی‌دهم و معتقدم انتشار فیلم تنش لفظی بین من و کوچک‌زاده، خواست خدا بود».

وزیر خارجه در گفت‌وگو با «انتخاب» در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای جنجالی اخیر در مجلس و تنش لفظی بین او و کوچک‌زاده، گفت: «من ارتباط دوستانه زیادی با این افراد و دیگر نمایندگان مجلس دارم. مباحث مختلفی آنجا مطرح شد و من کاملا آرام بودم، اما وقتی دیدم دارند مطلبی را به رهبری نسبت می‌دهند، آن‌هم خلاف، واکنش نشان دادم». او افزود: «رهبری خودشان حضور دارند و هر زمان مصلحت بدانند به‌صورت خصوصی و هر‌جا صلاح بدانند با شجاعت نظرات‌شان را به‌صورت علنی مطرح می‌کنند و نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند، آن‌هم به خلاف. برای همین من در آن صحنه واکنش نشان دادم».

چندی‌پیش فیلمی که با تلفن همراه ضبط شده بود، در سایت‌ها منتشر شد که در پایان جلسه‌ غیرعلنی مجلس، درگیری کلامی‌ای بین کوچک‌زاده و محمدجواد ظریف را نشان می‌داد. در این درگیری کلامی کوچک‌زاده، ظریف را متهم به برهم‌زدن وحدت می‌کند و می‌گوید از زبان کسی حرف می‌زند که گفته است با مذاکره زیر شبح تهدید موافق نیست. این جمله او باعث برآشفتن ظریف می‌شود و ظریف هم خطاب به کوچک زاده می‌گوید تو بی‌جا می‌کنی به نقل از رهبری حرف می‌زنی. ایشان خود زبان برای این نظام‌اند.

جواد ظریف در گفت‌وگو با انتخاب نیز گفته است «جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد، واکنش تند نشان نمی‌دهم. هم در این ماجرا و هم در روزی که مجادله‌ای با آقای کریمی‌قدوسی شد، به‌خاطر این بود که سخن خلافی را به رهبری معظم انقلاب نسبت دادند». ظریف با اشاره به فیلم منتشر‌شده از منازعه کلامی بین او و یکی از نمایندگان مجلس، گفت: «در فیلم منتشرشده از این ماجرا نیز مشخص است که من تا قبل از این صحبت، کاملا خنده بر لبانم دارم و دائما آقای کوچک‌زاده می‌گوید چرا می‌خندی؟» وزیر خارجه در پاسخ به این سؤال که چه کسی از ماجرای اخیر در مجلس فیلم‌برداری کرده است، گفت: «واقعا یادم نمی‌آید در آن فضا چه کسی فیلم گرفت و واقعا ما و دوستان همراه‌مان، چنین کاری نکردیم. من حواسم بود که ممکن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتدای جلسه، یکی از نمایندگان مجلس به‌سوی من آمد و گفت: فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می‌توانی همه‌‎چیز بگویی، خیلی از نمایندگان صدا و تصویر شما را ضبط می‌کنند. دیدیم که بعد از آن روز نیز آقای رسایی، صورت‌جلسه این جلسه غیرعلنی را که گفته بودند از روی نوار پیاده کرده‌اند، منتشر کرد». ظریف افزود: «من با این کار موافق نیستم و آن را امانت‌داری نمی‌دانم و ازهمین‌رو خودم و همکاران هیچ‌گاه جلسات را ضبط نمی‌کنیم». وی اضافه کرد: «البته خواست خدا بود که این فیلم منتشر شد، چون تا قبل از این ماجرا مرا متهم می‌کردند که در آن جلسه بی‌جهت تندی کرده‌ام. بحمدالله فیلم نشان داد ماجرا چه بوده است». این آخرین دور حضور ظریف در مجلس بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.