کد خبر : 9732
دیدگاه‌ها برای آغاز رایزنی ها برای معرفی سبزوار به عنوان “شهر سراهای تاریخی” در کشور بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 10:50
-

آغاز رایزنی ها برای معرفی سبزوار به عنوان “شهر سراهای تاریخی” در کشور

سبزواریان: شهردار سبزوار از آغاز رایزنی ها برای معرفی سبزوار به عنوان “شهر سراهای تاریخی” در کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در این رابطه افزود: در شهرستان سبزوار ۱۱ کاروانسرا وجود دارد که در گذشته مورد استفاده مسافران و زائران امام رضا (ع) قرار می گرفته است،

faramarzkhan-sabzevarسبزواریان: شهردار سبزوار از آغاز رایزنی ها برای معرفی سبزوار به عنوان “شهر سراهای تاریخی” در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در این رابطه افزود: در شهرستان سبزوار ۱۱ کاروانسرا وجود دارد که در گذشته مورد استفاده مسافران و زائران امام رضا (ع) قرار می گرفته است، کاروانسراهایی که با وجود قرار گرفتن در مسیر جاده تهران به مشهد و عبور خیل عظیم مسافر و زائر اینک مورد بی مهری واقع شده اند.

وی اظهار داشت: اگر این آثار فاخر تاریخی بطور مناسب مرمت و تغییر کاربری داده شوند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری می توانند مکان های مناسبی برای استراحت مسافران باشند به خصوص در مسیری که کویری بودن و خستگی علت بسیاری از سوانح و تصادفات این محور می باشد.

او اضافه کرد: با این رویکرد شهرداری سبزوار رایزنی های مختلف را با وزارت های راه و شهرسازی، کشور، استانداری خراسان رضوی و میراث فرهنگی استان آغاز نمود که در این رابطه به نتایج بسیار خوبی دست یافت.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه در هیچ جای کشور این تعداد کاروانسرا و سرا وجود ندارد، ادامه داد: این مهم یک برند بسیار مهم برای کهن شهر دیار سربداران محسوب می شود که با انجام این رایزنی ها مقرر شد همایشی با عنوان “شهر سراهای تاریخی” در نیمه دوم سال جاری در این شهر برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.