کد خبر : 4347
دیدگاه‌ها برای شهرداری سبزوار میزبان همایش روسای کارگزینی های شهرداری استان بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1393 - 23:39
-

شهرداری سبزوار میزبان همایش روسای کارگزینی های شهرداری استان

سبزواریان.کام: مسئول آموزش شهرداری سبزوار گفت: کارگاه آموزشی مسئولین کارگزینی های شهرداری های استان خراسان رضوی در شهرداری سبزوار برگزار شد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی با بیان این مطلب افزود: تعداد ۴۰ نفر از مسئولین کارگزینی های شهرداری های استان جهت شرکت در یک همایش یک روزه با هدف

سبزواریان.کام: مسئول آموزش شهرداری سبزوار گفت: کارگاه آموزشی مسئولین کارگزینی های شهرداری های استان خراسان رضوی در شهرداری سبزوار برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی با بیان این مطلب افزود: تعداد ۴۰ نفر از مسئولین کارگزینی های شهرداری های استان جهت شرکت در یک همایش یک روزه با هدف یکپارچه سازی اهداف و سوق به قانونمند سازی کارگزینی های استان در شهرداری سبزوار گرد هم آمدند.

وی تصریح کرد: کارگزینی با نظارت و رسیدگی بر طیف وسیعی از وظایف، عهده دار مسائل با اهمیتی چون تهیه شرح وظایف مشاغل مختلف، نظم بخشیدن به پرونده های پرسنل، صدور احکام استخدامی، اعمال و اجرا آئین نامه و مقررات استخدامی، انتصابات ، افزایش سنواتی، مرخصی و…. می باشد.

کوشکی خاطرنشان کرد: از جمله دغدغه های فعلی همه سازمان ها و ادارات مشکلات موجود در قوانین مرتبط و دستورالعمل ها و بخشنامه هاست چرا که این نوع بخشنامه ها هر کدام به طریقی در کارگزینی ها تفسیر می گردد.

مسئول آموزش شهرداری سبزوار ادامه داد: پیدایش مدیریت کارگزینی و بکارگیری آن بعنوان یک دانش و تجربه ای که اصول و فنون و روش های نوین را دارا می باشد، به شکلی امروزه در عرصه های سازمانی رشد و نمو یافته عملاً پس از تحولات بنیادی که در سازمان های خدماتی و صنعتی و بازرگانی پیش آمد یعنی پس از جنگ جهانی دوم به لزوم این دانش و بهره گیری از آن توجه شده است.

وی با اظهار اینکه در ایران نیز تا قبل از سال۱۳۲۵ که وزارت کار تأسیس شد هدایت و حل مسائل کارگران و قوانین و ضوابط و مقررات استخدامی آنان وزارتخانه مستقلی نداشت، گفت: از سال ۱۳۱۵ مسائل کارگری و استخدامی جزء وظایف وزارت صنایع و معادن بوده و از سال ۱۳۲۳ وزارت بازرگانی و پیشه و هنر به آن رسیدگی می کرد.

کوشکی افزود: تا سال ۱۳۴۵ که سازمان امور استخدامی کشور تأسیس شد، در امور استخدام دولت سازمان مستقلی که پیگیر مسائل کارمندان باشد در دولت دیده نمی شد و به تبع واحدی جهت انجام امور نیروی انسانی در تشکیلات آن زمان وجود نداشت و اکثراً وظایف مربوط به نیروی انسانی و کارکنان را واحد حسابداری سازمان ها انجام می دادند.

مسئول آموزش شهرداری سبزوار گفت: بدین لحاظ با گذشت زمان و با ایجاد سازمان های عریض و طویل وجود واحدی بنام کارگزینی در سازمان ها و موسسات یک امر ضروری و واجب تلقی گردید و بدلایل فوق وظایف کارگزینی در موسسات مختلف کشور ما در طیف بسیار وسیعی قرار گرفت و به شکلی که امروز در سازمان ها تحت عنوان کارگزینی ـ امور اداری ـ امور کارکنان امور نیروی انسانی بکارگیری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.