کد خبر : 8263
دیدگاه‌ها برای پاکیزگی شهر در گرو سلامت پاکبانان است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 2 خرداد 1394 - 16:41
-

پاکیزگی شهر در گرو سلامت پاکبانان است

سبزواریان: مسئول آموزش شهرداری سبزوار گفت: به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار، نخستین دوره آموزشی ایمنی و بهداشت، در محیط زیست ( HSE ) با کد آموزشی PR0261 برگزار شد به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی افزود: این دوره ها می بایست به صورت متناوب تکرار شود تا کلیه عوامل اجرایی سازمان

سبزواریان: مسئول آموزش شهرداری سبزوار گفت: به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار، نخستین دوره آموزشی ایمنی و بهداشت، در محیط زیست ( HSE ) با کد آموزشی PR0261 برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی افزود: این دوره ها می بایست به صورت متناوب تکرار شود تا کلیه عوامل اجرایی سازمان به سطح کاملی از آگاهی در این زمینه رسیده و بتوانند با به کارگیری مطالب آموزش دیده شده و تجهیزات موجود از خود در برابر عوامل بیماری زا و نیز حوادث احتمالی محافظت نموده و به ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر به شهروندان بپردازند.

وی اظهار داشت: همه ما موظف به تلاش برای حفظ سلامتی شما هستیم و تلاش مدیران سازمان و واحد بهداشت و ایمنی شهرداری نیز در راستای تحقق این امر است بنابراین پاکبانان نیز باید خود را ملزم به رعایت نکات ایمنی بدانند.

کوشکی تصریح کرد: قشر زحمتکش پاکبانان نقش مهمی در جامعه و حق بزرگی بر گردن سلامت و آرامش شهروندان دارند و پاکیزگی شهر زمانی اتفاق می افتد که پاکبانان دارای سلامت و نشاط باشند.

مسئول آموزش شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه کار پاکبانان به دلیل رزق حلال موجب رضایت خداوند است، افزود: با توجه به وجود برخی آلودگی های در این شغل لازم است که آنها در هنگام کار به حفظ سلامتی خود نیز بسیار توجه کنند و این دوره آموزشی نیز با هدف آشنایی با این خطرات در محیط کاری برگزار شده است.

در ادامه این دوره مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار با بیان این که شغل پاکبانان کاری شرافتمندانه و ارزشمند است چون هر لحظه برای پاکیزگی محیط زیست شهری و جامعه تلاش می کنند گفت: یکی از دغدغه های شهرداری سبزوار و سازمان پسماند همواره نگاه ویژه به کارکنان مدیریت پسماند بوده است.

سعیدرضا فصیحی خطاب به پاکبانان گفت: طراوت و پاکیزگی شهر مدیون تلاش شما پاکبانان است و شما پاکبانان، ایثارگران عرصه پاکیزگی شهر هستید و حفظ سلامت شما همواره مورد تاکید شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر محیط کاری دارای عوارض و خطراتی است که می تواند سلامت یک فرد را تهدید کند، لذا افزایش آگاهی از خطرات آن شغل می تواند نقش موثری در بروز حوادث و یا ایجاد بیماری های احتمالی داشته باشد.

فصیحی اظهارداشت: پاکبانان و عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند نیز در معرض بسیاری از بیماری و خطرات شغلی هستند که در صورت کم توجهی، برخی از این بیماری ها ممکن است علاوه بر شخص به خانواده و اجتماع نیز منتقل شوند.

وی ادامه داد: بروز حادثه برای یک فرد تنها هزینه مالی به دنبال ندارد بلکه عواقب اجتماعی خطرناک دیگری را به دنبال دارد و یک خانواده را دچار مشکلات زیادی می کند.
فصیحی همچنین به تشریح برخی بیماری ها و خطرات شغلی احتمالی پاکبانان پرداخت و پاکبانان حاضر در این جلسه نیز آموزش های بهداشتی و ایمنی لازم را فرا گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.