کد خبر : 9595
دیدگاه‌ها برای ظرفیت‌های گردشگری سبزوار مورد غفلت واقع شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 شهریور 1394 - 17:01
-

ظرفیت‌های گردشگری سبزوار مورد غفلت واقع شده است

iسبزواریان: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار در بحث میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده اما متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول واقع شده است. محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر سبزوار اظهار داشت: در بحث میراث فرهنگی و

mohseni06iسبزواریان: نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار در بحث میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده اما متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول واقع شده است.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به غفلت‌های صورت گرفته از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر سبزوار اظهار داشت: در بحث میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم و غنای اماکن فرهنگی و مشاهیر ما دراین زمینه می‌تواند جایگاه خوبی را در سطح ملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به توانمندی‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان سبزوار آن طور که باید توجه نشده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز سبزوار از درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری محروم است و اقدامی اساسی نیز در زمینه جذب گردشگر در شهرستان نشده است.

محسنی‌ثانی با اشاره به منطقه کویری سبزوار و داورزن ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در منطقه وجود همین کویر است که می‌توان با ایجاد سازوکارهای مناسب زمینه مناسبی را برای توسعه ورزش‌های کویری در منطقه ایجاد کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ورزش‌های کویری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری در منطقه است، خاطرنشان کرد: ورزش‌های کویری مانند ماشین‌سواری، موتورسواری در کویر، کویرنوردی، برگزاری اردوهای ستاره‌شناسی و … از ظرفیت‌هایی است که سبب جذب گردشگران می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود رباط‌های شاه عباسی و تقویت بازارچه‌های صنایع دستی و سنتی در توسعه گردشگری شهرستان موثر است، عنوان کرد: یکی از دلایل بی‌توجهی به این بخش‌ها کمبود اعتبارات دولتی است و باید بخش خصوصی به عنوان بازوی اثرگذار در کمک به دولت وارد این حوزه شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه مسئولان منطقه باید مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهرستان فراهم کنند، اضافه کرد: در حوزه شهرستان سبزوار آماده هر گونه کمک به سرمایه‌گذاران هستیم.

وی از سفر معاون سازمان گردشگری به شهرستان سبزوار در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این سفر در راستای توجه و توسعه ظرفیت‌های گردشگری شهرستان صورت می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.