کد خبر : 11890
دیدگاه‌ها برای فقط دو روستای سبزوار از نعمت کتابخانه برخوردار است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 - 22:05
-

فقط دو روستای سبزوار از نعمت کتابخانه برخوردار است

سبزواریان: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: تنها دو روستای افچنگ و شامکان سبزوار از نعمت کتابخانه برخوردار است. زیبا باغانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از اهداف سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر است. وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه یک نیاز فرهنگی در

shariati-ketabkhane01سبزواریان: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: تنها دو روستای افچنگ و شامکان سبزوار از نعمت کتابخانه برخوردار است.

زیبا باغانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از اهداف سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر است.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه یک نیاز فرهنگی در روستاست، گفت: هر روستای بالای هزار نفر که فضای مناسب ۸۰ متر مربع داشته باشد، می‌تواند با همکاری نهاد کتابخانه‌ها، کتابخانه مشارکتی تأسیس نمایند.

باغانی همچنین افزود: مسئولان روستا و دهیاری‌ها از محل اعتبارات فرهنگی خود وهمکاری خیرین، در کنار سایر نهادهای فرهنگی به موضوع کتابخانه نیز توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نفوذ فکری-فرهنگی دشمن در روستاها، کمبود مراکز فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستایی را یک مشکل دانست و بیان کرد: ایجاد کتابخانه در روستاها عامل مهم در توسعه فرهنگی و پیشگیری از آسییب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان ایفا می‌نماید.

گفتنی است؛ کتابخانه روستای افچنگ سبزوار از نوع نهادی با هفت هزار جلد کتاب و کتابخانه روستای شامکان مشارکتی و با ۷۵۰۰ جلد کتاب است که در موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و… است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.