دیدگاه‌ها برای نکاتی از نشست خبری شهردار: «بحث حقوق‌ها، مباحث اصلی را به حاشیه رانده» بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1399 - 23:29
-

نکاتی از نشست خبری شهردار: «بحث حقوق‌ها، مباحث اصلی را به حاشیه رانده»

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق: ۱- نشست خبری روز یکشنبه، اولین‌ نشستی بود که سیدعلی کوشکی «مستقلاً» به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. او پیش از این، در دو نشست خبری دیگر حاضر شد اما هربار در کنار دیگران؛ یک‌بار در کنار رئیس شورای شهر، و یک‌بار به همراه همه اعضای این شورا. نشست قبلی که با حضور

روابط‌عمومی شهرداری سبزوار

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق:

۱- نشست خبری روز یکشنبه، اولین‌ نشستی بود که سیدعلی کوشکی «مستقلاً» به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. او پیش از این، در دو نشست خبری دیگر حاضر شد اما هربار در کنار دیگران؛ یک‌بار در کنار رئیس شورای شهر، و یک‌بار به همراه همه اعضای این شورا. نشست قبلی که با حضور کاظم کرامت برگزار می‌شد، با انتقاد شماری از خبرنگاران به حضور شهردار به‌عنوان مصاحبه‌شونده همراه شد؛ این خبرنگاران، از کوشکی سؤال نپرسیدند تا او چندروز بعد، نشست خبری اختصاصی خود را در ساختمان شهرداری برپا کند‌. با این همه، در همین نشست خبری هم، معاونان و مدیران شهرداری، کوشکی را همراهی می‌کردند؛ اگرچه حضور آن‌ها بسیار کمرنگ بود.

۲- شهردار در نشست خبری‌اش، در چند نوبت کوشید طرح مباحث مرتبط با حقوق‌های خبرساز مجموعه تحت‌مدیریتش را در ارتباط با مسائلی دیگر، کم‌اهمیت توصیف کند. او از جمله در جریان پاسخ به یک سؤال، گفت که بحث حقوق‌ها، «مسائل اصلی را به حاشیه برده». او مشخصاً از پرسش‌هایی که حول‌محور جنجال‌های اخیر نمی‌چرخیدند تقدیر می‌کرد؛ کوشکی یک‌بار هم در وصف فضای جلسه، صراحتاً گفت که انتظار داشته «از بحث حقوق‌ها بیاییم بیرون».

۳- کوشکی سؤال‌های زیادی در این نشست را بی‌پاسخ گذاشت؛ از جمله سؤال خبرنگار سبزواریان در مورد تعداد نیروهایی که از طریق اتصال به او، مدیران مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به مجموعه تحت‌مدیریتش راه یافته‌اند. او در پاسخ به این پرسش، فقط اطمینان داد که هیچ‌یک از نزدیکان «درجه‌یک، درجه‌دو و درجه‌سه»اش به شهرداری نیامده‌اند و عملاً در مورد حضور نزدیکان مدیران این نهاد و اعضای شورای شهر در مجموعه تحت‌مدیریتش چیزی نگفت.

۴- سیدعلی کوشکی در پاسخ به سؤال خبرنگار سلام‌سربدار در مورد کنارگذاشته‌شدن قاسم دارینی، رئیس سابق سازمان آرامستان‌های شهرداری، بار دیگر تأکید کرد که این مسئول سابق، خود استعفا داده‌است؛ در حالی‌که قاسم دارینی در صفحه شخصی‌ اینستاگرامی‌اش صراحتاً نوشته که پایان دوره مسئولیتش در سازمان آرامستان‌ها «بنا به تصمیم شهردار» بوده‌است.

۵- جلسه یکشنبه‌شب، یکی از کم‌حاشیه‌ترین نشست‌های خبری روزهای خبرساز ماه گذشته بود؛ در حالی‌که مثلاً نشست خبری آقای کرامت که مدت زیادی از برگزاری آن نمی‌گذرد، چه از نظر محتوایی و چه فضای جلسه، با حواشی و جنجال‌هایی همراه شد. نشست خبری سیدعلی کوشکی که توسط سمانه علی‌اکبری، نیروی روابط‌عمومی شهرداری مدیریت می‌شد، از نظر نظم حاکم بر جلسه، اگر بی‌سابقه نبوده‌باشد، حداقل کم‌سابقه بود.

۶- سیدعلی کوشکی در نشست خبری‌اش، در چند نوبت و در ارتباط با مسائل گوناگون، از واژه «عذرخواهی» استفاده کرد؛ او یک‌بار برای آن‌که اطمینان دهد نیرویی را به شهرداری نیاورده گفت که اگر ثابت شد چنین اتفاقی افتاده عذرخواهی خواهد کرد. او یک‌بار دیگر هم به‌طور کلی گفت اگر نیاز باشد از کسی عذرخواهی کند، این کار را انجام خواهد داد. بالاخره، شهردار مشخصاً از بابت مشکلات کوی گلستان هم به صراحت «عذرخواهی کرد».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.