کد خبر : 9941
دیدگاه‌ها برای کامنت‌بازی ١٠٠ حق مسلم ما بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394 - 8:38
-

کامنت‌بازی ١٠٠ حق مسلم ما

روزنامه شرق – پوریا عالمی: بعد از اینکه سعید جلیلی اعلام کرد صد حق مسلم ما در توافق از بین رفته است، آقای احمدی‌نژاد تلفن زد به جلیلی و گفت «صدتا؟ عمرا. حق مسلم ما یه‌دونه بود که من به دستش آوردم منتها چون نخواستم ریا بشه هیچ‌وقت علنیش نکردم». جواد ظریف هم در کامنتی پای

روزنامه شرق – پوریا عالمی: بعد از اینکه سعید جلیلی اعلام کرد صد حق مسلم ما در توافق از بین رفته است، آقای احمدی‌نژاد تلفن زد به جلیلی و گفت «صدتا؟ عمرا. حق مسلم ما یه‌دونه بود که من به دستش آوردم منتها چون نخواستم ریا بشه هیچ‌وقت علنیش نکردم».

جواد ظریف هم در کامنتی پای عکس اینستاگرام رسایی نوشت: «این حرف‌ها را از کجا درمی‌آورید؟»یک نماینده بعد از اینکه ظریف را بلاک کرد، عکسی از دبه منتشر کرد و زیر آن عکس دو کلمه بیشتر ننوشت: دبه ظریف.

یک نماینده دیگر نیز با انتشار عکسی از آرنولد در حمایت از جلیلی، نوشت: صدتاش را جلیلی می‌گوید ولی بیشتر از این حرف‌هاست. ما یک‌بار شروع کردیم به شمردن که صبح شد. این نماینده دیگر، روی عکس آرنولد همه دلواپسان را تگ کرده بود.

در همین فاصله جواد ظریف که با آی‌دی عراقچی صفحه این دو نماینده را دیده بود (چون هردو بلاکش کرده بودند)، با انتشار تصویری از قله دماوند، گفت این قله محل نشست است. هرکسی می‌خواهد مناظره کند اعلام کند.

سعید جلیلی که اما تحت فشار رسانه‌ها بود تا از این صدتا حق مسلم دوتاش را بگوید، سند محرمانه‌ای منتشر کرد و ایرادهای وارد بر توافق را برشمرد:

ایراد اول- چرا صفحه‌ها خط‌کشی نشده؟

ایراد دوم- فونت استفاده‌شده در متن توافق قشنگ نیست و حرف G آن خیلی کشیدگی دارد که در شأن ما نیست.

ایراد سوم- چرا خانوم اشتون که تحت‌تأثیر ما پوششش را اصلاح کرده بود و خانواده‌پسند شده بود، به‌عنوان یک دستاورد در متن بهش اشاره نشده؟ واقعا جا داشت مانتوپالتوروپوشی (که هیچ‌وقت معلوم نشد دقیقا اشتون چی می‌پوشد تا پوشیده باشد) به‌عنوان یک دستاورد و سند از خارج گرفته می‌شد و در یکی از میادین به‌عنوان مجسمه نصب می‌شد. واقعا آیا آن مانتوپالتوروپوش به‌اندازه هزار سانتریفیوژ برای ما اهمیت نداشت؟

ایراد چهارم- چرا ظریف روی گچ پای جان کری یادگاری ننوشت تا قدرت ما را در منطقه نشان دهد؟ حتما اگر من یا دکتر احمدی‌نژاد بودیم قدرتمان را این‌طوری نشان می‌دادیم.

ایراد پنجم- چرا از خارج خواسته نشده تا زبان فارسی را به‌عنوان زبان دیپلماسی جهان به رسمیت بپذیرد؟ این‌طوری ما در مذاکره دیگر مشکل نداشتیم حتی من هم می‌توانستم با علی‌آبادی دوتایی برویم قضیه را جمع کنیم و بیاییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.