کد خبر : 1916
دیدگاه‌ها برای کاهش تولید زباله در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 18:11
-

کاهش تولید زباله در سبزوار

سبزواریان.کام: معاون اداری مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: با همراهی شهروندان سبزواری تولید زباله در سبزوار کاهش یافته است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان مدیریت پسماند کاهش تولید زباله در این شهرستان بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب

pasmand01سبزواریان.کام: معاون اداری مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: با همراهی شهروندان سبزواری تولید زباله در سبزوار کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی سازمان مدیریت پسماند کاهش تولید زباله در این شهرستان بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب سازمان و مشارکت شهروندان در تولید زباله و اجرای طرح تفکیک نه تنها مقدار خروجی زباله در سبزوار افزایش نیافته که از سطح میانگین استانی و کشوری نیز پایین تر آمده است.

وی با اظهار اینکه سبزوار طی آمارهای بدست آمده در ردیف ۱۰ شهر پاک کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: سال گذشته با گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان مدیریت پسماند سبزوار در خصوص دفن بهداشتی زباله ها جمع آوری، انتقال هم چنین مشارکت های مردمی در این شهر، کارشناسان ژاپنی، سبزوار را جزو شهرهای موفق ایران در این رابطه اعلام نمودند.

دولت آبادی در پاسخ به پرسشی که آیا تاکنون اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در سبزوار موفق بوده است، تصریح کرد: اجرای این طرح با استقبال خوب شهروندان سبزواری نه تنها با موفقیت همراه بوده که ما را در رسیدن به اهداف سازمانی مان نزدیکتر نموده چرا که ما معتقدیم می توانیم با طلای کثیف (زباله های خشک) اقتصاد شهری را رونق دهیم.

معاون اداری و مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار همچنین با تاکید بر بازکاهی (کاهش تولید زباله)، بازمصرف ( کاهش استفاده از ظروف یکبارمصرف) و بازیافت گفت: شهروندان با تفکیک پسماندهای خشک و تر می توانند کمک زیادی در این بخش داشته باشند.

وی همچنین خواستار جداسازی زباله های تر از خشک شد و افزود: اگر شهروندان زباله تولیدی را در منزل جدا سازی کنند، نه تنها ارزش اقتصادی پسماندها بیشتر می شود بلکه بسیاری از هزینه های شهری را در حمل و جابه جایی آن نیز کمتر می کند.

دولت ابادی در ادامه به بحث ساماندهی نخاله های ساختمانی در سبزوار اشاره کرد و با بیان اینکه سرانه تولید روزانه زباله در سبزوار ۱۵۰ تن است، اظهار کرد: ۱۲۰ تن آن خانگی و ۳۰ تن هم خاک و نخاله های ساختمانی است.

وی گفت: طرح ضربتی ساماندهی نخاله های ساختمانی موجود در معابرعمومی و حاشیه شهر از چندی پیش در راستای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی، مخدوش نمودن چهره شهر، سد معبر به اجرا درآمده است.

دولت آبادی به محل های تعیین شده نخاله های ساختمانی اشاره کرد و افزود: توحیدشهر- بلوک۱۰ فاز دو ضلع غربی دانشگاه و کمربند جنوب شهر- کوره های آجرپزی در نظر گرفته شده و ریختن هر گونه خاک و نخاله های بنایی در مکان های دیگر ممنوع می باشد.

معاون اداری و مالی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار ادامه داد: در این خصوص با پیمانکار ذی صلاحی نیز عقد قرارداد شده تا ساماندهی نخاله های ساختمانی هر چه سریعتر در جهت تبدیل به مصالح ساختمانی مانند سنگ گرانول، قلوه سنگ و… جهت بکارگیری شهرداری در امور عمرانی صورت بگیرد.

وی به اعلام آمادگی ۱۰۰ میلیاردریالی سرمایه گذاربخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پروژه های سازمان مدیریت پسماند سبزوار خبرداد و گفت: حضور سرمایه گذاران در شهرداری سبزوار و سازمان های وابسته قطعا باعث تقویت بدنه اقتصادی سبزوار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.