کد خبر : 7470
دیدگاه‌ها برای ۲ باب مدرسه ابتدایی در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار کلنگ زنی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 فروردین 1394 - 22:30
-

۲ باب مدرسه ابتدایی در سکونتگاه های غیر رسمی سبزوار کلنگ زنی شد

koسبزواریان: ظهر امروز ۲ باب مدرسه ابتدایی در بافت های ناکارآمد شهری( سکونتگاه های غیر رسمی) سبزوار کلنگ زنی شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، این کلنگ زنی ها در راستای اجرای برنامه اقدام بافت های ناکارآمد شهری در دو منطقه هدف شرق کال عیدگاه و غرب نیروگاه سبزوار به زمین زده شد تا

kolangzani01koسبزواریان: ظهر امروز ۲ باب مدرسه ابتدایی در بافت های ناکارآمد شهری( سکونتگاه های غیر رسمی) سبزوار کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، این کلنگ زنی ها در راستای اجرای برنامه اقدام بافت های ناکارآمد شهری در دو منطقه هدف شرق کال عیدگاه و غرب نیروگاه سبزوار به زمین زده شد تا دو مدرسه ابتدایی در دو قواره ۲ هزار و ۵۰۰ و چهار هزار متر مربعی توسط خانواده مشایخی از خیرین مدرسه ساز احداث شود.

معاون پشتیبانی و مدیریت توسعه آموزش و پرورش سبزوار در این مراسم به وضعیت آموزش و پرورش سبزوار پرداخت و گفت: سبزوار دارای ۲۸۵ واحد آموزشی است که ۵۲ هزار ۵۰۰ نفر دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند.

حسن محرابی با اظهار اینکه سرانه استاندارد برای هر دانش آموز در مقطع ابتدایی ۴ و نیم ، متوسطه اول ۵ و نیم و متوسطه دوم ۷ متر است، تصریح کرد: سبزوار تنها در مقطع متوسطه دوم از سرانه استاندارد برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه حداقل سرانه هر دانش آموز در برخی مدارس شرق شهر ۶۰ سانتی متر است، اظهار داشت: در این مدارس ۱۳۰۰ نفر دانش اموزان در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند.

محرابی کمبود فضای اموزشی در منطقه شمال غرب سبزوار را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: دانش آموزان این منطقه برای دسترسی به نخستین فضای اموزشی گاهی تا ۴ کیلومتر نیز راه را طی می کنند.

شهردار سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر همکاری و همراهی های متقابلی را برای ارتقای آموزش و پرورش این شهر با این مدیریت داشته اند، گفت: اگر تمام تلاش ها در امر تعیلم و تربیت متمرکز شود باز هم کم به نظر می رسد، ما تاکید داریم این زمینه همکاری ها را بیش از گذشته کنیم.

دکتر محمد علی طالبی با اشاره به کلنگ زنی این دو باب مدرسه در سکونتگاه های غیر رسمی افزود: اجرای این طرح ها نیاز مهمی بود که از سوی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار به درستی شناسایی شد، چرا که ما در این دو منطقه علاوه بر نیاز اساسی به امر آموزش، با انسان های بزرگواری روبرو هستیم که قطعا کمک های ما بویژه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نویدبخش آینده روشن در سال های نه چندان دور خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرق کال عیدگاه بیش از ۳۵ هزار نفر ساکن هستند که فرزندان آنان به دلیل نبود فضای آموزشی گاهی تا ۴ کیلومتر مسافت را طی می کنند تا به نخستین مرکز آموزشی برسند.

دکتر طالبی با اظهار اینکه جمعیت ساکن در این منطقه از شهر سبزوار به تنهایی برابر با برخی شهرها می باشد، گفت: احداث این مدارس در نشست های سال گذشته شهرداری و آموزش و پرورش سبزوار طرح موضوع شد و امسال این مهم به منحصه ظهور نشست.

شهردار سبزوار ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده، سبزوار آباد در خدمت مردم و برای مردم باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.