کد خبر : 10219
دیدگاه‌ها برای آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار تدوین شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 مهر 1394 - 18:36
-

آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار تدوین شد

سبزواریان: مسئول امور شهرسازی شهرداری سبزوار از تدوین آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فائزه صالحی ترابی با اعلام این خبر گفت: آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار مجموعه ای از ضوابط و مقررات عام ساخت و ساز در محدوده ی این شهر است که

سبزواریان: مسئول امور شهرسازی شهرداری سبزوار از تدوین آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فائزه صالحی ترابی با اعلام این خبر گفت: آیین نامه ساخت و ساز شهر سبزوار مجموعه ای از ضوابط و مقررات عام ساخت و ساز در محدوده ی این شهر است که شهرداری آن را با نگاهی به اسناد بالادستی از جمله ضوابط و مقررات طرح تفصیلی سال ۵۸ و سال ۸۴ سبزوار و مقررات ملی ساختمان تدوین کرد.

وی اضافه کرد: همچنین بررسی طرح های تفصیلی و ضوابط و مقررات شهرسازی شهرهایی از قبیل تهران، مشهد، اصفهان، همدان و یزد نیز در این آیین نامه لحاظ شده تا ساخت و سازها حداقل معیارهای قابل قبولی را برای سکونت و آسایش احراز نمایند.

صالحی ترابی در ادامه افزود : با توجه به بررسی های انجام شده طی چند سال اخیر بیشترین تخلفات ساختمانی از قبیل رعایت نکردن تراکم مصوب، حذف پارکینگ و یا نامناسب بودن آن، کمبود سهم العرصه واحدهای مسکونی و تجاری، از بین رفتن محرمیت در محلات و … می باشد.

او با بیان اینکه جهت کنترل تصمیمات مردم و عملکرد صحیح و آسان آن ها نیاز به تدوین قوانین و مقررات می باشد، بیان کرد: آیین نامه ضوابط و مقررات ساخت و ساز شهر سبزوار در چهار فصل ضوابط پارکینگ، سهم العرصه مجاز، تراکم و ارتفاع مجاز و بسته های تشویقی برای کارآرایی بهتر در حوزه شهرسازی تدوین شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.