کد خبر : 4427
دیدگاه‌ها برای اجرای طرح ” شهردار مدرسه” در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1393 - 0:43
-

اجرای طرح ” شهردار مدرسه” در سبزوار

سبزواریان.کام: مسئول آموزش شهروندی شهرداری سبزوار از اجرای دو طرح ” شهردار مدرسه ” و ” کانون والدین پیشتاز” در سطح مدارس ابتدایی این شهر خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن مختاری با اعلام این خبر گفت: اجرای دو طرح مذکور که به صورت پایلوت از سطح مدارس ابتدایی این

سبزواریان.کام: مسئول آموزش شهروندی شهرداری سبزوار از اجرای دو طرح ” شهردار مدرسه ” و ” کانون والدین پیشتاز” در سطح مدارس ابتدایی این شهر خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن مختاری با اعلام این خبر گفت: اجرای دو طرح مذکور که به صورت پایلوت از سطح مدارس ابتدایی این شهر اغاز شده، در جلسات مستمر واحد آموزش شهروندی شهرداری با آموزش و پرورش سبزوار مورد تصویب و اجرا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در طرح ” شهردار مدرسه ” در فاز نخست ۲۲ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه سبزوار از نقاط مختلف شهری قرار گرفته اند و دوره های لازم را به صورت تئوری و بازدیدهای میدانی در جهت آشنایی بهتر با مفاهیم شهری خواهند دید.

مختاری تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور مدیران، معاونین و معلمان مدارس ابتدایی در کارگاه های ۸ ساعته آموزش های لازم را در قالب دوره های ضمن خدمت در طول سال خواهند دید.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح آگاهی دانش آموزان در زمینه های مسایل ایمنی، زیست محیطی، پسماند و بازیافت، مسایل ترافیک و حمل و نقل ، امور اجتماعی و فرهنگی، تقویت مسئولیت پذیری و تقویت روحیه مشارکت جویی نوجوانان در سطح مدیریت شهری بیان کرد.

مسئول آموزش شهروندی شهرداری سبزوار به طرح ” کانون والدین پیشتاز ” نیز اشاره ای داشت و افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح آموزش های شهروندی خانواده، توانمندسازی والدین در تربیت فرزندان با عنوان شهروندان فعال در شهری پویا ، ارتقای آگاهی های شهروندان در مواجهه فعالانه با موضوعات روزمره زندگی شهروندی ، افزایش دانش و مهارت ارتباطی شهروندان برای برخورداری کامل از حقوق شهروندی، ارتقای مهارت های مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی شهروندان، افزایش انگیزه های شهروندان برای رشد و توسعه شهروندی از طریق برگزاری جلسات کاربردی اجرا خواهد شد.

مختاری گفت: در ضمن اجرای دو طرح مذکور؛ استعدایابی از دانش آموزان در زمینه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی، انشا نویسی، داستان شعر و استفاده از نقطه نظرات دانش اموزان برای هرچه تخصصی شدن گاهنامه تخصصی ” بچه های کویر” صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.