کد خبر : 11259
دیدگاه‌ها برای این کنگره حق‌جویی مردم سبزوار را به نمایش می‌گذارد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آذر 1394 - 18:07
-

این کنگره حق‌جویی مردم سبزوار را به نمایش می‌گذارد

سبزواریان: دبیر کنگره بین المللی سربداران گفت: برگزاری کنگره سربداران تاثیرات فرهنگی مهمی برای شهرستان سبزوار خواهد داشت. به گزارش ایسنا، دکتر جواد حدادنیا در چهارمین نشست ستاد اجرایی کنگره بین المللی سربداران افزود: برگزاری این همایش همگرایی و همراهی کلیه دستگاه‌های شهرستان را به نمایش می‌گذارد و مردمان ولایت‌مدار و فرهنگ‌دوست خطه سربداران با

kongre-sarbedaran-01سبزواریان: دبیر کنگره بین المللی سربداران گفت: برگزاری کنگره سربداران تاثیرات فرهنگی مهمی برای شهرستان سبزوار خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد حدادنیا در چهارمین نشست ستاد اجرایی کنگره بین المللی سربداران افزود: برگزاری این همایش همگرایی و همراهی کلیه دستگاه‌های شهرستان را به نمایش می‌گذارد و مردمان ولایت‌مدار و فرهنگ‌دوست خطه سربداران با تدبیر و توانمندی خود توانسته‌اند حرکتی شگفت را به وجود آورند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: کنگره سربداران رویدادی است که می‌تواند حق‌جویی و رادمردی مردم این خطه را به همگان نشان دهد و معتقدیم برگزاری این کنگره می‌تواند تأثیرات فرهنگی بسیار مناسبی برای شهرستان سبزوار و کشور داشته باشد.

دبیرعلمی همایش از به اتمام رسیدن کار تدوین کتاب مقالات همایش خبر داد و افزود: کتاب چکیده مجموعه مقالات همایش علمی کنگره با نام “نامه پارسایی و آزادگی” به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دست انتشار است.

در ادامه این مراسم، دکتر علی اصغر مولوی اظهار کرد: تعداد مقالاتی که در روزهای برگزاری کنگره ارائه خواهد شد، ۶۰ مقاله است که در دو نوبت صبح و عصر و در چهار سالن مجزا به صورت همزمان ارائه خواهد شد.

وی همچنین از حضور چندین سخنران ویژه که از مفاخر علمی و فرهنگی کشور هستند در بخش همایش علمی خبر داد.

دکتر رضا سلیمانی نیز از اعضای ستاد اجرایی این کنگره گفت: تعداد زیادی از هنرمندان سریال سربداران افسانه بایگان، فتحعلی اویسی، فرزانه کابلی و کارگردان این سریال محمد علی نجفی و همچنین آهنگساز این سریال استاد فرهاد فخرالدینی همزمان با اختتامیه کنگره سربداران تقدیر خواهند شد.
دبیر فرهنگی کنگره سربداران نیز در این نشست به اهمیت آیین افتتاحیه و اختتامیه این همایش بین المللی اشاره کرد و گفت: به جهت حضور جمع کثیری از مسئولان، دانشمندان، هنرمندان و علاقه‌مندان به تاریخ سربداران و سبزوار بی‌شک مراسم افتتاحیه و اختتامیه این کنگره حضور می‌یابند.

دکتر رضا کشاورز افزود: برنامه‌های این مراسم باید متفاوت و فاخر باشد و کمیته فرهنگی کنگره در تلاش است با تعامل با هنرمندان شهرستان برنامه‌ای درخور نام بلند‌آوازه سربداران اجرا کند.

در ادامه این جلسه، دبیر نمایشگاه‌های جنبی کنگره نیز گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی سبزوار در حاشیه برگزاری کنگره برپا خواهد شد.

دکتر احسان امیری راد افزود: بر آنیم از گذر برپایی این نمایشگاه بتوانیم فعالیت‌ها و داشته‌های صنعتی شهرستان را برای همگان به نمایش بگذاریم.

گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی سربداران ۲۵ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۴ در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.