کد خبر : 11169
دیدگاه‌ها برای بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از خوشاب بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 آذر 1394 - 20:02
-

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از خوشاب

سبزواریان: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه از برخی آثار تاریخی و گردشگری شهرستان خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی بازدید کرد. دکتر مسعود سلطانی فر هنگام ورود به شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب مورد استقبال نمایندگان مجلس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی

soltanifar01سبزواریان: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه از برخی آثار تاریخی و گردشگری شهرستان خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی بازدید کرد.

دکتر مسعود سلطانی فر هنگام ورود به شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب مورد استقبال نمایندگان مجلس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و جمعی از مسئولان خوشاب قرار گرفت و با مدیران این شهرستان دیدار کرد.

فرماندار خوشاب در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره از مطالبات مردم این شهرستان است.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود: ۶۰ اثر تاریخی شناسایی شده در خوشاب وجود دارد که ۱۲ اثر آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وی گفت: بخشی از بناهای تاریخی با ارزش این شهرستان در حال تخریب و نابودی است لذا یکی از مهمترین خواسته های ما در این سفر تامین اعتبارات مورد نیاز برای مرمت و حفظ همین آثار تاریخی می باشد.

فرماندار خوشاب ادامه داد: این منطقه دارای ظرفیتهای خوبی در حوزه طبیعت گردی و گردشگری است لذا خواستار شتاب در تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان خوشاب برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت هستیم.

وی افزود: بسیاری از مناطق و آثار تاریخی خوشاب در صورت توجه و ساماندهی قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری را دارند و یکی از خواسته ها اختصاص اعتبارات برای توسعه زیر ساختهای گردشگری منطقه است.

مجموعه تاریخی بابا لنگر، حمام بابا لنگر، بنای ورودی، سرابه، آرامگاههای میرمطهر و حاج بابا توکل، تپه قصر مشکان، مقبره گل گنبد، یخدان سلطان آباد، چهارطاقی میر مظفر، دژ علی تپه و آسیابهای قدیمی بخشی از آثار تاریخی شهرستان خوشاب هستند.

وجود طبیعت زیبای گردشگری در بخش مشکان، دره یام و روستای طبس نیز از قابلیتهای گردشگری خوشاب است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.