کد خبر : 3739
دیدگاه‌ها برای برگزاری دوره ” اخلاق حرفه ای در سازمان” در شهرداری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1393 - 1:19
-

برگزاری دوره ” اخلاق حرفه ای در سازمان” در شهرداری سبزوار

سبزواریان.کام: مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار گفت: دوره آموزشی ” اخلاق حرفه ای در سازمان” با کد آموزشی GE0115 در شهرداری سبزوار برگزار شد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی افزود: یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه‌هاست

سبزواریان.کام: مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار گفت: دوره آموزشی ” اخلاق حرفه ای در سازمان” با کد آموزشی GE0115 در شهرداری سبزوار برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی افزود: یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه‌هاست تا آنها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل جامعه و حرفه خود بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفه خود را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه این بر آن است تا به مفهوم اخلاق حرفه‌ای، اهمیت، ابعاد گوناگون آن و نیاز جوامع امروز به اخلاق بپردازد، اظهار داشت: احساس مسئولیت، برتری‌جویی و رقابت‌طلبی، صادق‌بودن، احترام و تکریم دیگران، رعایت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، عدالت و انصاف، همدردی با دیگران از جمله ویژگی های بارز کارکنان و مدیران با اخلاق حرفه ای در سازمان می باشد.

کوشکی با اظهار اینکه اخلاق حرفه‌ای یکی از مسائل اساسی همه جوامع بشری است، تصریح کرد: در حال حاضر، متأسفانه در جامعه ما در محیط کار کمتر به اخلاق حرفه‌ای توجه می‌شود، در حالی که در بیشتر کشورهای پیشرفته جهان، در دانش‌های مربوط به مدیریت و سازمان، شاخه‌ای با عنوان اخلاق حرفه‌ای وجود دارد.

مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار تصریح کرد: جامعه ما نیازمند آن است تا ویژگی‌های اخلاق حرفه‌ای مانند دلبستگی به کار، روحیه مشارکت و اعتماد، ایجاد تعامل با یکدیگر و… تعریف، و برای تحقق آن فرهنگ‌سازی شود.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کشورها در جهان صنعتی به این بلوغ رسیده‌اند که بی‌اعتنایی به مسائل اخلاقی و فرار از مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی، به از بین رفتن سازمان می‌انجامد، به همین دلیل، بسیاری از سازمان های موفق برای تدوین استراتژی اخلاقی احساس نیاز کرده و به این باور رسیده‌اند که باید در سازمان یک فرهنگ مبتنی بر اخلاق رسوخ کند.

کوشکی گفت: از این‌رو، کوشیده‌اند به تحقیقات درباره اخلاق حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای بدهند؛ وقتی از حوزه فردی و شخصی به حوزه کسب و کار گام می‌نهیم‌‌، اخلاق کار و یا اخلاق شغلی به میان می‌آید؛ مانند: اخلاق پزشکی‌‌، اخلاق معلمی‌‌، اخلاق مهندسی و …

مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار در ادامه ارزشیابی عملکرد‌های اخلاقی کارکنان، اخلاقی کردن هدف‌های سازمان،اشاعه ارزش‌ها و مسائل اخلاقی در سازمان، اخلاق‌ورزی در زندگی شخصی، اهمیت دادن به اخلاق حرفه‌ای در شغل، برخورد عقلانی و روشمند در مواجهه با مشکلات اخلاقی پیش‌آمده در سازمان و اقدام برای برطرف کردن آنها، تهیه و تدوین منشور اخلاقی مربوط به سازمان با مشارکت همه اعضای سازمان را ازجمله وظایف مدیران در اخلاقی کردن سازمان بیان کرد.

وی گفت: در این راستا شهرداری سبزوار با برگزاری این دوره توسط دکتر محمد حنیف پور گامی در راه شکوفایی پرسنل خود در جهت سوق به اخلاق حرفه ای در سازمان نمود که با استقبال خوب کارکنان شهرداری و سازمان های تابعه مواجه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.