کد خبر : 8489
دیدگاه‌ها برای مسافران و گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری داورزن دیدن کنند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 خرداد 1394 - 17:47
-

مسافران و گردشگران از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری داورزن دیدن کنند

سبزواریان: فرماندار داورزن گفت: بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان غربی خراسان رضوی برای مردم و گردشگران شناخته نشده است. رضا فلاحی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین افزود: ده ها اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی در این شهرستان وجود دارد که باید به مسافران و گردشگران معرفی شود. وی

reza-fallahiسبزواریان: فرماندار داورزن گفت: بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان غربی خراسان رضوی برای مردم و گردشگران شناخته نشده است.

رضا فلاحی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین افزود: ده ها اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی در این شهرستان وجود دارد که باید به مسافران و گردشگران معرفی شود.

وی با اشاره به عبور سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از مسیر این شهرستان ادامه داد : باید با معرفی بناهای تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری منطقه زمینه توقف مسافران و زائران را در این شهرستان مهیا کنیم.

فرماندار داورزن با بیان اینکه استقرار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان ضروری است تصریح کرد : در صورت رونق گردشگری داورزن بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان این منطقه برطرف می شود.

وی همچنین در آستانه فصل تعطیلات از مسافران و گردشگران عبوری از مسیر این شهرستان خواست از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کنند.

فرماندار داورزن آسیاب های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها ، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین را بخشی از آثار تاریخی و دیدنی و مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر جنوب داورزن را هم بخشی از جاذبه های طبیعی و جذاب این شهرستان معرفی کرد.

وی با اشاره به ده ها اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده در داورزن یاد آور شد : شهر داورزن و تعدادی از روستاهای قدیمی این شهرستان در کنار جاده باستانی ابریشم و در حاشیه جاده اصلی تهران – مشهد قرار دارد که محل مناسبی برای بازدید مردم است.

فلاحی در عین حال روستای قدیمی مزینان زادگاه دکتر علی شریعتی واقع در پنج کیلومتری شهر داورزن و نیز کاروانسرای تاریخی مزینان واقع در ضلع جنوب غربی روستای مزینان که در حاشیه راه قدیم ابریشم قرار دارند را از جمله آثار تاریخی جذاب این شهرستان عنوان کرد که برای مسافران بسیار دیدنی می باشد.

فرماندار داورزن گفت : روستای تاریخی باشتین که نام آن یادآور قیام سربداران است را محلی برای بازدید گردشگران دانست.

وی با اشاره به آتشکده آذربرزین مهر که در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غربی سبزوار و در میان ارتفاعات شمالی روستای ریوند شهرستان داورزن بر فراز کوهی صخره ای واقع شده است را بسیار توصیف نمود و اظهار داشت : آذربرزین مهرکه با شماره ۴۰۳۵ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده که اختصاص به طبقه کشاورزان داشته و اکنون تنها چهار طاقی از آن باقی مانده است.

وی مناطق تاریخی بادغوس، تپه های سیزده بدر، دهها مساجد تاریخی و اماکن مذهبی و جاذبه های طبیعی را از دیگر مکانهای زیارتی و دیدنی شهرستان داورزن عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان داورزن با بیان اینکه ۲۵ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: این اماکن مذهبی نیز آماده میزبانی از مسافران و زائران می باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.