کد خبر : 3553
دیدگاه‌ها برای تحول در پروژه های شهری سبزوار با استاندارد سازی تاسیسات خدمات شهری بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1393 - 18:04
-

تحول در پروژه های شهری سبزوار با استاندارد سازی تاسیسات خدمات شهری

سبزواریان.کام: مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار از تحول در پروژه های شهری سبزوار با استانداردسازی تاسیسات خدمات شهری خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی با اعلام این خبر افزود: سهم بزرگی از سرمایه های ملی کشور در قالب پروژه های عمرانی احداث واحد های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، بهداشتی،

سبزواریان.کام: مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار از تحول در پروژه های شهری سبزوار با استانداردسازی تاسیسات خدمات شهری خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، سیدرضا کوشکی با اعلام این خبر افزود: سهم بزرگی از سرمایه های ملی کشور در قالب پروژه های عمرانی احداث واحد های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، پارک ها، جاده ها، پل ها و… هزینه می شود که جهت اعمال مهندسی ارزش و بهره برداری مناسب از این ثروت ملی رعایت اصول فنی و استانداردهای کیفیت در طراحی تولید، انتخاب مصالح ساختمانی مرغوب واستفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه در بیشتر زمینه ها به این مسئله توجه چندانی صورت نمی گیرد به عبارتی دیگر بعد از افتتاح و راه اندازی، پروژه ها به حال خود رها می شوند و همین امر باعث فرسایش و تخریب پروژه های انجام یافته می شود.

کوشکی تصریح کرد: برخی مدیران در هنگام صدارت بدنبال اجرای پروژه عمرانی جدید هستند و بعضا توجه ای به نگهداری و تعمیر پروژه های عمرانی قبلی ندارند و تقریبا آنها را با کمترین توجه به حال خود رها می کنند که این امر سبب فرسایش و از بین رفتن پروژه هایی می شود که با صرف میلیون ها تومان هزینه اجرا شده است.

مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار گفت: ما درکشوری زندگی می کنیم که دارای کمبود منابع مالی برای اجرای پروژه هاست، بنابراین با اجرای روش مدیریت تعمیر و نگهداری در کلیه سازمان ها، ادارات و شهرداری ها به جرات می توان گفت میلیاردها تومان صرف جویی ریالی خواهیم داشت.

کوشکی به توضیحی درباره روش های صحیح اجرای پروژه های عمرانی پرداخت و گفت: در خیلی از پروژ ه های عمرانی که تخریب یا از حیث انتفاع افتاده اند اگر خوب مشاهده شود می بینید بعلت عدم اجرای صحیح در هنگام ساخت به لحاظ افتتاح سریع پروژه ها و بوجود آوردن اشکالات جزئی در اجرای پروژه ها باعث رها شدن و متعاقبا بزرگ شدن اشکال فنی مزبور شده و رفته رفته پروژه های مذکور از حیث انتفاع افتاده اند.

وی افزود: براساس پژوهش وبررسی هایی که بنده انجام داده ام اغلب پروژ ه های عمرانی که از کارائی و بازده افتاده اند به علت بوجود آمدن خرابی های کوچک در پروژه ها و عدم به موقع رسیدگی و ساماندهی عیب های وارده بوده است .

کوشکی ادامه داد: به طور مثال در یک پل سواره رو که خراب شده علت خرابی پل فرسایش زمین زیر یکی از پایه های پل به مرور زمان و سپس نشست کل پل اتفاق افتاده و یا در ساختمان ها مثلا با نشست آب از سقف و یا دیوار و ترکیدگی لوله در دیوارها وعدم رسیدگی به موقع آنها باعث خرابی و فرسودگی شدید ساختمان شده است.

وی گفت: در پارک ها وآبنماها که توسط شهرداری ها احداث و راه اندازی می شود به علت خرابی لوله، سوختن پمپ ، خرابی گوشه ای از کفپوش ها، خراب شدن قرنیز دیوارها، کندن جدولی از جدول کاری وعدم رسیدگی بموقع و تعمیر آنها سبب می شود که پارک و آبنما در اثر بی توجهی به حال رها خود وعلیرغم اینکه باعث بوجود آمدن چهره زشتی از طرح خواهدشد درمجموع پروژه خراب می گردد و شهردار بعدی به فکر چاره می افتد که مجدداطرح دیگری جایگزین نماید وغافل اینکه طرح جدید نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی همان سرنوشت طرح قبلی را پیدا می کند .

مسئول واحد آموزش شهرداری سبزوار افزود: با محاسبه ساده این اتفاقات در شهرها، می توانید به عدد قابل توجهی در صرف هزینه های زیاد برای اجرای طرح های شهری برسیم و اگر در این خصوص مدیریت صحیحی از نگهداری و تعمیر پروژه ها اعمال شود از تخصیص هزینه های مجدد برای پروژه ها و طرح های شهری جلوگیری می شود.

وی گفت: در این راستا شهرداری سبزوار با برگزاری کلاس تاسیسات خدمات شهری گامی به سوی ارتقا و نوآوری در زمینه تاسیسات خدمات شهری برداشته تا با آموزش صحیح و استانداردسازی تاسیسات خدمات شهری در پروژه های خود تحولی نو ایجاد نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.