کد خبر : 9532
دیدگاه‌ها برای توجه به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار سبب رونق اقتصادی می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مرداد 1394 - 9:51
-

توجه به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار سبب رونق اقتصادی می‌شود

سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار سبب رونق اقتصادی این شهر می‌شود. جلال تعصبی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان سبب رونق اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف در شهرستان سبزوار سبب شده است تا این شهر نسبت به شهرهای

taassobi02سبزواریان: رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری سبزوار سبب رونق اقتصادی این شهر می‌شود.

جلال تعصبی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان سبب رونق اقتصادی می‌شود، اظهار کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف در شهرستان سبزوار سبب شده است تا این شهر نسبت به شهرهای همجوار از مزیت‌های خوبی بهره‌مند باشد اما بی‌توجهی‌های صورت گرفته و سبب شده است تا امروز نتوان از این مزیت‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه باید اقداماتی در راستای معرفی این ویژگی‌ها و مزیت‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: در موضوع میراث فرهنگی دچار خلأ فرهنگی شده‌ایم و باید فرهنگ‌سازی جدی در زمینه حفظ عمومی میراث فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با بودجه‌های قطره چکانی و اعتبارات کم دولتی نمی‌توان میراث فرهنگی را حفظ کرد، ادامه داد: باید در این حوزه به سمت اولویت‌بندی برویم تا بتوانیم با تمرکز توان بر روی آثار اولویت‌بندی شده آنها را از خطر نابودی حفظ کنیم.

تعصبی با اشاره به اینکه برخی افراد به آثار تاریخی بازسازی شده در این شهرستان آسیب جدی وارد کرده‌اند، یادآور شد: یکی از این آثار خانه تاریخی عظمیان است که مورد هجوم این افراد واقع شده است و تبلیغات‌ مختلفی روی دیوارهای آن چسبانده شده لذا درخواستمان از شهرداری تحت پیگرد قرار دادن این افراد است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به وجود آرامگاه ابوالفضل زید بیهقی در شهر ششتمد این شهرستان خاطرنشان کرد: آرامگاه این شخصیت تاریخی نیز مورد بی‌مهری و تخریب واقع شده است و اعتباری نیز که برای مرمت آن اختصاص یافته بود توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان به شهرستان فریمان اختصاص داده شده که انتظار ما از این اداره بازگشت این اعتبارات است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت این آرامگاه اختصاص یافته بود، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ میلیون تومان از اعتبارات بازسازی و ترمیم این مجموعه به شهر ششتمد بازگشته است که امیدواریم مابقی اعتبارات نیز هر چه زودتر بازپرداخت شود.

تعصبی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ششتمد وجود مجموعه‌ای به نام پناهگاه سلجوقیان است، گفت: در گذشته کاوش‌هایی در این مجموعه نیز صورت گرفته است که باید هر چه زودتر برای جلوگیری از آسیب بیشتر برای این مکان محافظانی گذاشته شود تا بتوانیم این منطقه را به صورت جدی مورد کاوش قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.