کد خبر : 1196
دیدگاه‌ها برای نشست هماهنگی رؤسای بهزیستی و آموزش و پرورش در مورد مراکز پیش دبستانی بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 19:34
-

نشست هماهنگی رؤسای بهزیستی و آموزش و پرورش در مورد مراکز پیش دبستانی

سبزواریان.کام: در اولین نشست رؤسای ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی سبزوار هماهنگی های لازم درمورد مراکز پیش دبستانی انجام شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار مسؤول اداره ی بهزیستی شهرستان سبزوار در سخنانی با اشاره به برخی مشکلات موجود، همراهی و همدلی این دو اداره را باعث رشد و تعالی

pishdabestaniسبزواریان.کام: در اولین نشست رؤسای ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی سبزوار هماهنگی های لازم درمورد مراکز پیش دبستانی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار مسؤول اداره ی بهزیستی شهرستان سبزوار در سخنانی با اشاره به برخی مشکلات موجود، همراهی و همدلی این دو اداره را باعث رشد و تعالی نوآموزان و دانش آموزان دانست.

خانم کسرایی با اشاره به دستور العمل معاونت ریاست جمهوری مبنی بر مسؤول بودن مستقیم این اداره بر مهد کودک ها گفت: با توجه به این دستور العمل کودکان از ۳ ماهگی تا ۵ سالگی می تواند در اختیار مهد کودک ها قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث اختیاری بودن تحصیل در این دوره گفت: با این قید می توان گفت مهد کودک ها مربوط به بهزیستی خواهد بود.

وی در عین حال گفت: سابقه ۴۰ ساله ی اداره ی بهزیستی در صدور مجوز و همچنین بازدید و ارایه ی محتوا تأییدی بر این مدعاست.

وی بخشنامه های متفاوت را در این زمینه باعث شبهه و دوگانگی در امر آموزش دانست و گفت: باید این موضوع در سطح عالی مرتفع شود تا مشکلات آن گریبانگیر کودکان و خانواده ها نشود.

معاون ابتدایی و پیش دبستانی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با تأکید بر مجوز های مجلس مبنی بر در اختیار گرفتن اختیار پیش دبستانی ها تصریح کرد: در این زمینه آموزش سنین ۴ و ۵ سال به عنوان دوره ی پیش دبستانی بر عهده ی آموزش و پرورش است .

عبداله حکم آبادی ادامه داد: بر پایه ی این دستور العمل نگهداری و مراقبت بر عهده ی بهزیستی و صدور مجوز، تهیه ی محتوا و بازدید از این مراکز بر عهده ی آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به شائبه های پیش آمده بین این دو اداره گفت: باید با رایزنی و تعامل این مشکلات را حل کرد.

دکتر مرتضی بینش ادامه داد: باید به مراکز پیش دبستانی به عنوان پایه ی اصلی آموزش و پرورش نگاه کرد.

وی ادامه داد: گاه یک آسیبی که در این دوران به دانش آموزان وارد می شود می تواند تأثیر بدی بر زندگی و آینده ی فرد داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از راهکارهای قانونی و ظرفیت های رؤسای اداره ی کل این دو اداره نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: تعامل این دو اداره نیز در شهرستان می تواند مشکلات را به نفع مردم برطرف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.