کد خبر : 6659
دیدگاه‌ها برای نگاه ویژه دولت به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1393 - 21:03
-

نگاه ویژه دولت به مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرها

سبزواریان: فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای توسعه شهرها نیازمند داشتن یک برنامه استراتژیک هستیم، گفت: دولت یازدهم در نگاه جدیدی که دارد حل مشکلات حاشیه‌نشینی را با توجه به حوزه اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش فارس، احمد برادران ظهر امروز در همایش اعضای کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهر

baradaran2سبزواریان: فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای توسعه شهرها نیازمند داشتن یک برنامه استراتژیک هستیم، گفت: دولت یازدهم در نگاه جدیدی که دارد حل مشکلات حاشیه‌نشینی را با توجه به حوزه اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش فارس، احمد برادران ظهر امروز در همایش اعضای کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و فرمانداری‌ها با بیان اینکه توسعه هر منطقه‌ای نیازمند داشتن مدل خاصی است اظهار داشت: متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل سیاست‌هایی که در کشور توسط دولت‌ها حاکم بوده شاهد ایجاد مدل‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه توسعه شهرها بوده‌ایم و در حقیقت بخش زیادی از حاشیه‌نشینی امروز ثمره آن سیاست‌هاست.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای توسعه شهرها نیازمند داشتن یک برنامه استراتژیک هستیم، یادآور شد: افزایش میزان سکونتگاه‌های غیررسمی سبب شده تا امروز مدل‌های توسعه شهری به سمت توجه به این بخش‌ها برود و دولت یازدهم در نگاه جدیدی که دارد حل مشکلات حاشیه‌نشینی را با توجه به حوزه اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز توسعه شهری باید به اولویت‌های موجود در شهرستان‌ها توجه شود گفت: موضوعاتی مانند ترافیک، بلندمرتبه‌سازی، آپارتمان‌سازی، شبکه‌های حمل و نقل و … همواره باید به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در بودجه شهرداری‌ها دیده شود تا در آینده شهر با مشکلات متعددی روبه‌رو نشود.

برادران با بیان اینکه در قوانین شهرداری‌ها ظرفیت‌های خوبی در زمینه توسعه شهر دیده می‌شود گفت: بخشی از این قوانین اجتماع‌محور است و به زندگی شهروندان به صورت مستقیم نظارت دارد و قانونگذار تلاش کرده که آرامش شهروندان در حوزه مدیریت شهری در اولویت قرار داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.