کد خبر : 30222
دیدگاه‌ها برای هواشناسی خراسان رضوی نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 11:29
-

هواشناسی خراسان رضوی نسبت به جاری شدن سیلاب هشدار داد

هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی بارش‌های رگباری و افزایش سرعت وزش باد، به ویژه در مناطق شرقی و بادخیز استان از اواخر وقت روز جمعه، با دادن هشدار نارنجی، نسبت به جاری شدن رواناب‌ و سیلاب و بروز برخی خسارت‌های احتمالی ناشی از آن هشدار داد. کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق

هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی بارش‌های رگباری و افزایش سرعت وزش باد، به ویژه در مناطق شرقی و بادخیز استان از اواخر وقت روز جمعه، با دادن هشدار نارنجی، نسبت به جاری شدن رواناب‌ و سیلاب و بروز برخی خسارت‌های احتمالی ناشی از آن هشدار داد.

کارشناس پیش‌بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از عصر روز جمعه، استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که در نتیجه آن شاهد افزایش شدت وزش باد، افزایش ابرناکی و به تدریج از اواخر وقت جمعه وقوع بارش‌های رگباری، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی نقاط و احتمال آبگرفتگی معابر و به ویژه در مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان و همچنین بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

زهرا آهنگرزاده افزود: بیشترین حجم بارش‌ها برای شهرستان‌های تایباد، خواف، گناباد، بجستان، بردسکن، رشتخوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، باخرز، صالح آباد (به ویژه نواحی جنوبی)، نیشابور، ارتفاعات بینالود و هزارمسجد، کاشمر، ریوش، سرخس (به ویژه نواحی جنوبی) و نیمه جنوبی شهرستان سبزوار پیش‌بینی می‌شود، که این سامانه منجر به افزایش شدید وزش باد در برخی ساعات همراه با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی استان و ایجاد کولاک برف در نواحی سردسیر و کوهستانی خواهد شد.

وی گفت: این سامانه که از عصر جمعه فعالیت خود را آغاز می کند تا اواخر وقت روز چهارشنبه فعال خواهد بود که به شهروندان توصیه می شود ضمن پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید مد نظر قرار دهند و نیز با خودداری از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، در سفرهای جاده ای تجهیزات زمستانی لازم را به همراه داشته باشند.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان جوین با صفر درجه و سرخس با ۲۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان بوده اند و بیشترین سرعت وزش باد نیز از تایباد با ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد نیز بین ۲ تا ۱۵ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.