کد خبر : 29876
دیدگاه‌ها برای ۲۲ درصد از جمعیت خراسان رضوی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 10:29
-

۲۲ درصد از جمعیت خراسان رضوی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند که ۲۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را

دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال که ۶ ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته است دز سوم را نیز دریافت کرده‌اند که ۲۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل می‌شوند.

دکتر محمد پهلوان افزود: هم‌اکنون ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا و ۷۴ درصد هم دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.  

وی اضافه کرد: جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش دارد شامل پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.
دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و بستری می‌شوند.
پهلوان، تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۲۹۰ نفر عنوان کرد که ۷۵ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت بستری و معالجه قرار دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است. 

در حال حاضر از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی پنج شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهرستان قرمز و نارنجی در خراسان رضوی وجود ندارد.

تاکنون ۵۸ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۱۳ نفر دُز اول، ۴۹ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۶۴۴ نفر دُز دوم و ۲ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۰۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۱ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.