کد خبر : 29659
دیدگاه‌ها برای ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شدند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 14:14
-

۴۰۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شدند

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در این استان با همکاری هیئت ورزش روستایی، بازیهای بومی‌، محلی و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان به انواع دستگاه‌های ورزشی تجهیز شده‌اند. محسن نظری افزود: اولویت ارائه امکانات ورزشی با روستاها و نقاط کم برخوردار است

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در این استان با همکاری هیئت ورزش روستایی، بازیهای بومی‌، محلی و اداره‌ کل ورزش و جوانان استان به انواع دستگاه‌های ورزشی تجهیز شده‌اند.

محسن نظری افزود: اولویت ارائه امکانات ورزشی با روستاها و نقاط کم برخوردار است که در این راستا تجهیز سایر خانه‌های ورزش روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی هزینه تجهیز هر خانه ورزش روستایی را ۱۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: میزهای تنیس و پینگ‌پنگ، تشک‌های تخصصی تاتامی، انواع توپ و تور ورزشی، دارت و شطرنج از جمله امکاناتی است که در اختیار خانه‌های ورزش روستایی قرار گرفته‌اند. 

دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی به وجود افزون بر ۲ هزار روستا در این استان اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز خانه‌های ورزش در روستاهایی صورت گرفته که دهیار و اعضای شورای اسلامی آنها مکان مناسب برای خانه ورزش اختصاص داده‌اند. 

وی افزود: توسعه فعالیت‌های ورزشی در نقاط کم‌برخوردار، محلات و روستاها با راه‌اندازی و تجهیز خانه‌های ورزش به توانمندسازی افراد به خصوص نوجوانان و جوانان در عرصه‌های ورزشی می‌انجامد و نتایج مثبتی در جهت کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر را با پرکردن اوقات فراغت از طریق برنامه‌های فرهنگی و ورزشی به دنبال دارد.

نظری ادامه داد: تاکنون جشنواره بازی‌های بومی و محلی نیز با شعار “جامعه سالم عاری از اعتیاد”، فعالیت‌های ورزشی بومی روستایی با شعار “همیشه ورزش، اعتیاد هرگز”، رقابتهای تخصصی ورزشی، مسابقات فرهنگی و ورزش همگانی در مناطق حاشیه شهر، محلات آسیب‌خیز، مناطق کم‌برخوردار و روستاهای خراسان رضوی برگزار شده است.

گستره خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع، معادل هفت درصد مساحت کل کشور است.

این استان شامل ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است که دو هزار و ۳۵۳ روستا تشکیلات دهیاری دارند. 

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۸۷۰  هزار نفر در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۶۷ نفر معادل ۲۷ درصد جمعیت استان در قالب ۵۱۵ هزار ۹۱۹ خانوار ساکن روستاها هستند.

قشر جوان یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند. جمعیت این استان از نظر سنی شامل ۲۶.۹ درصد صفر تا ۱۴ سال، ۶۷.۵ درصد ۱۵ تا ۶۴ سال و ۵.۶ درصد بالای ۶۵ سال است. 

پس از مشهد شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.

میانگین باسوادی در جمعیت شهروندان متعلق به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی نیز ۹۸ درصد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.