تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 11:33
-

اقدام عجیب شهرداری سبزوار، در مورد آتش‌نشان‌ها

این تصمیم به نظر، تا حدودی خطرناک می‌رسد. یک آتش‌نشان، حدود ۱۲ ساعت شیفت خود را داخل اتاق نگهبانی است و طبیعتاً باید یک زندگی نرمال را در این مکان داشته باشد.

اخباری به دست خبرنگار سبزواریان رسیده است مبنی بر اینکه تصمیم گرفته شده در اتاقک نگهبانی آتش‌نشان‌ها دوربین نصب شود. صحت خبر را شهرداری تأیید کرد.

این تصمیم از چند جهت عجیب است. اول اینکه دوربین مدار بسته، در اتاقی که آتش‌نشان‌ها ساعت‌های طولانی از شیفت خود را در آن می‌گذرانند، بی تردید احساس ناامنی ایجاد می‌کند. این اتاق، اتاق کار آنان است و همانطور که در ساختمان‌های اداری شهرداری و سازمان‌های وابسته آن، دوربینی در اتاق کار نصب نمی‌شود، طبیعتاً در این اتاق کاری هم مناسبتی برای نصب دوربین وجود ندارد.

نصب دوربین در راهروها، محوطه و انبارها مرسوم است که برای مدیریت ورود و خروج و امنیت لوازم، ضروری می‌نماید.

استدلال شهرداری برای نصب این دوربین‌ها، نظارت بر حضور به موقع آتش‌نشان‌هاست. آیا چنین نظارتی از روش‌های دیگر

امکان‌پذیر نیست؟ مثلاً دوربین‌های جلوی در و دیگر محل‌های عبور و مرور یا اصلاً تماس گرفتن با مراکز، نمی‌تواند راهکار بی‌آسیب‌تری باشد؟

این تصمیم به نظر، تا حدودی خطرناک می‌رسد. یک آتش‌نشان، حدود ۱۲ ساعت شیفت خود را داخل اتاق نگهبانی است و طبیعتاً باید یک زندگی نرمال را در این مکان داشته باشد. شوخی‌های دوستانه یا بعضی رفتارهای معمولی، با حضور این دوربین‌ها بی شک حذف می‌شوند. همچنین ممکن است تمایل آن‌ها را به خروج از اتاق بیشتر کند.

آیا این برای یک شهر خطرناک نیست که آمادگی و سرحالی آتش‌نشان‌هایش را با دوربین مداربسته، از آن‌ها بگیرند؟

در فجایع و حوادث سال‌های اخیر، آتش‌نشان‌ها برای مردم بسیار محترم دانسته شده‌اند و قشری هستند که جانشان را به خطر می‌اندازند و این رفتار جز بعد توهین‌آمیزش، خطرناک هم هست.

باید از مدیران شهرداری صریح پرسید که مگر اتاق خودتان در شهرداری دوربین دارد و کسی با دوربین حضورتان را ثبت می‌کند که با آتش‌نشان‌های مظلوم چنین رفتاری دارید؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
sr یکشنبه , ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

کار خوبیست زیرا میخوان ببینند خوابه یا نه چون خیلیا می‌خوابند و همین باعث میشه که نتوانند زود اعلام کنند که به محل حادثه برسونند خودشون رو

نظرات بسته شده است.