کد خبر : 5852
دیدگاه‌ها برای خانه موزه شهید فرومندی برای نشر فرهنگ شهادت و ایثار راه اندازی می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1393 - 23:50
-

خانه موزه شهید فرومندی برای نشر فرهنگ شهادت و ایثار راه اندازی می شود

سبزواریان: رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: طرح خانه موزه شهید فرومندی از دوره سوم شورای اسلامی شهر آغاز شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، علی ارغیانی اظهار داشت: منزل شهید فرومندی قرار بود برای ساخت و ساز به فروش رسیده و تخریب شود که شورا به محض مطلع شدن؛ وارد عمل می

arghiani01سبزواریان: رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: طرح خانه موزه شهید فرومندی از دوره سوم شورای اسلامی شهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، علی ارغیانی اظهار داشت: منزل شهید فرومندی قرار بود برای ساخت و ساز به فروش رسیده و تخریب شود که شورا به محض مطلع شدن؛ وارد عمل می شود و با تصویب شورا و موافقت شهردار وقت آقای مقصودی این ملک به تملک شهرداری درآمده و قرار گردید به خانه موزه شهید فرومندی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه خانواده شهید فرومندی از این اقدام شورا و شهرداری بسیار خوشحال شدند، افزود: در واقع منزل فرومندی به نوعی محل رفت و امد و جلسات رزمندگان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس بود که برخی از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند لذا از این حیث ارزش معنوی دارد و در واقع یادگاری از آن دوران محسوب می شود.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به فلسفه راه اندازی این خانه موزه، گفت: این خانه موزه همچون خانه موزه هایی که بنام شهدای گرانقدر کشور همچون شهید بهشتی، رجایی و سرداران شهید ایجاد شده در سبزوار بنام سردار شهید فرومندی فرمانده لشکر ۵ نصر خراسان تاسیس می شود تا یاد و خاطره این دلاور مرد ۸ سال دفاع مقدس در ذهن مردم به خصوص نسل چهارم انقلاب بیشتر باقی بماند.

ارغیانی با اظهار اینکه در حال حاضر انجام امور سخت افزاری موزه مانند ابنیه، تعمیر، مرمت، محوطه سازی به اتمام رسیده است، افزود: در جلسه اخیری که در این رابطه برگزار شد انجام امور نرم افزاری مانند ثبت خاطرات وی قبل از دوران دفاع مقدس، فرار از سربازی قبل از انقلاب ، زندگی شخصی، لوازم و ادوات این شهید و شخصیت بیرونی این سردار رشید اسلام در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه جای خالی موزه شهید فرومندی در این شهر احساس می شد، گفت: مدیر اجرایی احداث این خانه موزه به آقای سلیمانی مدیر موزه شهرداری واگذار شد تا با برنامه ریزی های دقیق و مدون و تاکید شورا و شهرداری این مهم را هر چه سریعتر به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار از افتتاح این خانه موزه در بیستم آسفند ماه همزمان با برگزاری یادواره فرماندهان شهید بسیجی سبزوار خبر داد.

وی در پاسخ به پرسشی که تاکنون چه وسایلی ازاین سردار شهید تهیه شده است، افزود: جمع آوری اقلام فرهنگی، نامه ها، تصاویر ، لوازم زندگی و… در حال انجام است، همانطور که می دانید ما در تلاش هستیم وسایل منزل این شهید بزرگوار را تهیه و همانند آن دوران جانمایی کنیم .

ارغیانی با اظهار اینکه همرزمان و خانواده این شهید بزرگوار منتظر احداث این خانه موزه به عنوان یک اتفاق خوب هستند، افزود: ما در تلاش هستیم این خانه موزه را در آینده به عنوان یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبدیل نماییم که فعلا در مرحله طرح است.

وی گفت: شهرداری و شورا می خواهند با راه اندازی هر چه سریعتر خانه موزه شهید فرومندی این منزل را از سکوت و سکون در بیاورند و آنرا به شکل زنده، پویا و مرکزی برای همه همرزمان و جوانان این مرزو بوم که همواره پای ارزش های والای انقلاب ایستاده اند تبدیل نمایند.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر سبزوار از جمع آوری ۵ هزار جلد کتاب دفاع مقدس نیز خبر داد و گفت: در صورت امکان در فاز های بعد مکانی در این موزه تهیه می شود تا این کتاب های جمع اوری و تبدیل به یک کتابخانه دفاع مقدس شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این خانه موزه که ارمغانی از شورای سوم و چهارم و شهرداران سابق و فعلی است هرچه سریعتر راه اندازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.