کد خبر : 7306
دیدگاه‌ها برای وبسایت شورای شهر سبزوار مجدداً آغاز به کار کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 23:43
-

وبسایت شورای شهر سبزوار مجدداً آغاز به کار کرد

سبزواریان: وبسایت شورای شهر سبزوار پس از مدتی وقفه، از ابتدای سال ۹۴ با یک طراحی جدید و مناسب آغاز به کار کرده است. به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، شورای شهر سبزوار متأسفانه تا همین اواخر از داشتن وبسایتی فعال محروم بود و سبزواری‌ها مجبور بودند، اخبار این نهاد را به صورت پراکنده از سایت

sabzevar-shora01سبزواریان: وبسایت شورای شهر سبزوار پس از مدتی وقفه، از ابتدای سال ۹۴ با یک طراحی جدید و مناسب آغاز به کار کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، شورای شهر سبزوار متأسفانه تا همین اواخر از داشتن وبسایتی فعال محروم بود و سبزواری‌ها مجبور بودند، اخبار این نهاد را به صورت پراکنده از سایت های محلی و یا مطبوعات و خبرگزاری های کشوری دریافت کنند.

با این حال در دومین سال از فعالیت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار، وبسایت اختصاصی این شورا نیز با اخبار و گزارش های متنی و تصویری متعدد آغاز به کار کرده است تا ساکنین دیار سربداران بتوانند همه روزه به صورت مستقیم به این درگاه اینترنتی مراجعه کرده و ازمطالب جدید آن با خبر شوند.

هرچند کیفیت طراحی سایت شورای شهر سبزوار مطلوب به نظر می رسد، اما به لحاظ فنی دارای یک مشکل مهم بوده و آن این است که به سیستم RSS مجهز نیست و مخاطبان این وبسایت نمی توانند جدیدترین مطالب منتشر شده در بخش های مختلف آن را از طریق امکان RSS پیگیری نمایند.

همچنین ایراد دیگر این است که بسیاری از منوهای تعبیه شده در این وبسایت هنوز خالی است و یا اطلاعات کافی در آن ها وجود ندارد و بنابراین می طلبد که مدیریت وبسایت شورای شهر سبزوار جهت تکمیل شدن بانک اطلاعاتی موجود در این وبسایت و تسهیل امر اطلاع رسانی به مخاطبان خود، اقدامات لازم را انجام دهد.

با وجود برخی از مشکلاتی که اشاره شد، همین که شورای شهر سبزوار در دوره جدید متقاعد شده است، که پایگاه مستقلی برای اطلاع رسانی اخبار و مصوبات این شورا داشته باشد، اقدامی رو به جلو و ارزشمند است و تنها باید امیدوار بود روند فعالیت وبسایت شورا ادامه یافته و مانند گذشته مجدداً به تعطیلی کشیده نشود.

لازم به ذکر است وبسایت شورای شهر سبزوار در آدرس زیر قابل دسترسی است:

http://sabzevarshora.ir

سبزواریان: به نظر می‌رسد ادارات و سازمان‌های سبزوار، بحث خبررسانی را کمی جدی گرفته‌اند. راه‌اندازی سایت شورای اسلامی شهرستان سبزوار در چند ماه گذشته و راه‌اندازی سایت جدید شورای اسلامی شهر سبزوار در ابتدای سال جدید را می‌توان به فال نیک گرفت.

نکته‌ی ضروری در بحث سایت شورای اسلامی شورای اسلامی شهر سبزوار، تملک دامنه‌ی .COM این نهاد توسط یک شخص حقیقی در سبزوار است.

سایت قدیمی شورای اسلامی شهر سبزوار با هر دو دامنه‌ی sabzevarshora.com و sabzevarshora.ir  توسط یک نفر طراحی و ثبت شده بود که پس از اختلافات  مالی، به صورت کامل مسدود شد و تمامی اطلاعات قبلی نیز از دسترس خارج گردید و دامنه‌های ثبت شده نیز در اختیار طراح باقی ماند.

دامنه‌ی .IR با رایزنی‌های روابط عمومی شورا مجدداً تحت مالکیت این نهاد قرار گرفت اما دامنه‌ی .COM که دامنه‌ی اصلی بوده و در اکثر تبلیغات و اسناد شورای اسلامی شهر سبزوار درج شده است همچنان در اختیار یک فرد حقیقی دیگر می‌باشد.

به نظر می‌رسد با توجه به حضور مالک فعلی دامنه در کشور و جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، باید اقدامات حقوقی برای دریافت مالکیت دامنه‌ی قبلی انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.