کد خبر : 4911
دیدگاه‌ها برای گزارشی از حضور سازمان پارک ها در شورای شهر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1393 - 23:55
-

گزارشی از حضور سازمان پارک ها در شورای شهر سبزوار

سبزواریان: سازمان پارک ها و فضای سبز نخستین سازمان شهرداری سبزوار بود که شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر حضور یافت تا مدیرعامل جدید عملکرد ۹۰ روزه آن را به سمع و نظر اعضای شورا و شهردار برساند. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبزوار

سبزواریان: سازمان پارک ها و فضای سبز نخستین سازمان شهرداری سبزوار بود که شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر حضور یافت تا مدیرعامل جدید عملکرد ۹۰ روزه آن را به سمع و نظر اعضای شورا و شهردار برساند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبزوار شهرداری سبزوار در این جلسه گفت: در ۹۰ روز قبل که به عنوان مدیرعامل سازمان پارک ها از سوی شهردار انتخاب شدم سازمان را در فصل خزان، ماه مهرماه تحویل گرفتم به عنوان نخستین اقدام طرح استقبال از مهر را اجرا کردیم که در آن بسیاری از مدارس گلکاری شد، طرح مدرسه سبز به اجرا درآمد، شناسنامه سبز به ۶۰ مدارس اعطا و خدمات مشاوره رایگان به برخی مدارس ارائه شد .

توسعه سرانه فضای سبز با مشارکت شهروندان

حسین بیدی تعبیه فلاور باکس های گل های حجمی در چهارراه دادگستری با اعتباری بالغ بر ۳ میلیون تومان، ساماندهی پارک های حاشیه شهر، افتتاح پارک غدیر، نصب المان های مناسبتی، برگزاری مسابقه عکاسی در مورد منظر شهری و محیط زیست، توسعه پارک محله ها در مناطق مختلف شهری با مشارکت شهروندان، پیگیری برای تملک چاه آب در سکونتگاه های غیررسمی، چاله زنی و کاشت پرچین بلوار هشت بهشت، لوله گذاری ۳ کیلومتر از ایلند کمربند شرق، لوله گذاری خیابان های قائم و بیهق، انجام عملیات هرس زمستانه و… را از جله اقدامات صورت گرفته در مدت ۹۰ روز کاری خود بیان کرد.

سبزوار عضو ارشد کارگروه تحقیقات سند آسیب شناسی فضای سبز

وی از امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری با وزارت نیرو و سازمان شهرداری ها در خصوص حذف آب بها از امور منطقه ای در چاه های آب فضای سبز بدون اخذ وجه و به عضویت در آمدن سبزوار به عنوان عضو ارشد در کارگروه تحقیقات سند آسیب شناسی فضای سبز نیز خبر داد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار همچنین تولید بیش از ۲۰۰ هزار قلمه نهال مثمر انار، انگور و انجیر، تولید گل و گیاه با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات سه ماهه خود عنوان کرد.

پارک گیاهان دارویی در سبزوار ایجاد می شود

وی ایجاد فلاور باکس در خیابان بیهق، نقشه برداری و طراحی پارک بانوان و پارک قصبه جهت سرمایه گذاری، بررسی ایجاد اکو پارک با همکاری انجمن دوستداران طبیعت، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در خردادماه سال آینده، ایجاد مرکز رشد نجوم در پارک شهدای گمنام با همکاری بسیج دانشجویی و طراحی پارک گیاهان دارویی با همکاری مرکز نخبگان را از طرح های در دست اجرای این سازمان برشمرد.

وی به طرح های در دست بررسی این سازمان برای توسعه کمی و کیفی سرانه فضای سبز سبزوار نیز اشاره کرد و گلکاری میدان سربداران و طراحی باکس فلاور در میادین اصلی شهر، طراحی و نورپردازی آیلندها و میادین سطح شهر، احداث نمازخانه در پارک زائر با مشارکت بخش خصوصی، ایجاد ۳ آبنمای هارمونیک در پارک های شهربازی و میدان بهشتی، را از جله این طرح ها برشمرد.

نهضت درختکاری در سبزوار آغاز شد

بیدی به آغاز نهضت درختکاری سبزوار نیز اشاره داشت و گفت: این طرح از ۱۵ دی ماه تا ۱۵ اسفند ماه اجرایی می شود و در آن تسطیح و آماده سازی کاشت درخت در خیابان های اصلی، فرعی و میادین، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال مثمر در بین شهروندان، توزیع بیش از ۵۰۰ هزار بوته نشاء گوجه فرنگی و فلفل به صورت رایگان صورت خواهد گرفت.

وی با اظهار اینکه در گذشته هریک از خیابان های سبزوار با گونه های گیاهی شناخته می شد، ادامه داد: در تلاش هستیم این طرح را در سبزوار اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار در پایان ارائه گزارش عملکرد خود خواستار حمایت های مالی و تامین نیروی انسانی برای این سازمان شد.

کاشت درختان چند ساله در اولویت باشد

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: کاشت درخت چند ساله در دستور کار و اولویت های سازمان پارک ها و فضا ی سبز شهرداری قرار بگیرد.

جلال تعصبی افزود: در گذشته زمانی که در خیابانهای سبزوار قدم می نهادی هر خیابان را با یک گونه گیاهی غالب مشاهده می کردی اما امروز دیگر از آن گونه ها خبری نیست.

وی ادامه داد: مثلا خیابان اسدابادی با درختان چنار و خیابان کاشفی با درختان بید با هر رهگذری حرف می زد اما اکنون دیگر نه از درختان چنار خبری هست و نه از درختان بید؛ پیشنها می دهم سازمان پارک این مهم را در دستور کار قرار دهد و برای آن اقدام نماید.

کارگری عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه سبزوار در گذشته مرکز رشد پسته کوهی بوده است، گفت: شرایط جوی و زمین سبزوار برای کشت گیاهان دارویی از جمله شیرخشت و پسته کوهی مناسب است، انجام آن؛ علاوه بر درآمدزایی، تولیدات خوبی را عاید شهر خواهد کرد.

آینده ای روشن پیش روی هشت بهشت

شهردار سبزوار در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وجه تسمیه بلوار هشت بهشت افزود: بلوار هشت بهشت از سویی در منتهی الیه ضلع شرقی باب خراسان آخرین منطقه جغرافیایی شهر به سمت مشهد مقدس قرار گرفته و از طرفی دیگر هم در ضلع شرقی آن ۸ مسیر دوچرخه، آبنما، اسب، شتر، ریل ،کالسکه، پیاده رو و موتورهای برقی احداث خواهد شد که هر کدام از این مسیر ها نیز ۸ متر عرض دارد.

دکتر محمد علی طالبی با اشاره به اینکه در این ۸ مسیر به تفکیک از درختان تاکستان، توتستان، عنابستان، بهستان، انارستان، باغستان، گلستان استفاده خواهد شد، تصریح کرد: در حال خرید درخت ها هستیم و بزودی شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه در منتهی الیه ضلع شرقی ۵۶ قطعه ۱۵۰۰ متری باغ ایجاد می شود، گفت: این درختان مثمر، از انواع گیاهان محلی خواهند بود، همچینین قصد ایجاد یک موزه گیاهی را نیز در این مسیر خواهیم داشت.

دکتر طالبی خاطرنشان کرد: کمربند شرق ۱۲۰ هکتار مساحت دارد و بزرگترین تفرجگاه از لحاظ فضای تفرجگاهی و نخستین تفرجگاه درختان مثمر در کشور خواهد بود.

وی اشاره ای کوتاه به کمربند شمال غرب نیز داشت و گفت: این کمربند با نام ۴۰ اختران نامگذاری شده و در آن ۴۰ تندیس از بزرگان شهر سبزوار نصب خواهد شد.

در ادامه جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر از عملکرد سه ماهه مدیرعامل جدید سازمان پارک ها مباحث و پیشنهاداتی را مطرح کردند که می توان به احداث پارک ترافیک، پارک گل ها، رسیدگی و توجه به باغ ایرانی، اجرای طرح های ابتکاری در حوزه فضای سبز، ایجاد دکه های مطبوعاتی، ایجاد پارک گیاهان دارویی، ایجاد مجتمع های تجاری در پارک های بزرگ، توجه و رسیدگی به وردی شهر از سمت مشهد، رسیدگی به پارک امام رضا(ع) و… اشاره نمود.

در پایان بیدی در پاسخ به سوالات و نظرات مطرح شده گفت:بزودی نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر در دستور کار سازمان پارک ها و فضای سبز قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.