کد خبر : 7862
دیدگاه‌ها برای بالا بودن شاخص اهداء عضو در سبزوار از میانگین کشوری بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 20:20
-

بالا بودن شاخص اهداء عضو در سبزوار از میانگین کشوری

سبزواریان: کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهداء عضو در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است. علیرضا عنایتی نسب در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: میانگین شاخص اهداء عضو در ایران ۸.۷ در هر میلیون نفر و این شاخص پایان سال ۱۳۹۳ در شهرستان سبزوار ۱۴ بوده است. وی

ehdaسبزواریان: کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شاخص اهداء عضو در این شهرستان بالاتر از میانگین کشوری است.

علیرضا عنایتی نسب در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: میانگین شاخص اهداء عضو در ایران ۸.۷ در هر میلیون نفر و این شاخص پایان سال ۱۳۹۳ در شهرستان سبزوار ۱۴ بوده است.

وی ادامه داد : بر این اساس اهداء اعضای بدن از جسد طی پارسال در سبزوار موجب نجات جان و بهبود زندگی ۲۰ نفر از بیماران شد.

کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصریح کرد : در این مدت ۱۰ مورد پیوند کلیه، شش مورد پیوند کبد، یک مورد پیوند پوست و سه مورد پیوند قرنیه مربوط به سبزوار در بیمارستان منتصریه مشهد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده هفت بیمار از ۱۲ بیمار مرگ مغزی پارسال در شهرستان سبزوار برای اهداء عضو رضایت دادند اظهار داشت : در این مدت ۵۸ درصد از خانواده های موارد مرگ مغزی در سبزوار شناسایی شده و بعد از رضایت نسبت به اهداء اعضای بدن عزیزانشان اقدام شده است.

وی افزود: شهروندانی که تمایل دارند به خانواده بزرگ اهداء اعضا بپیوندند می توانند به سایت ehda.center مراجعه کنند، در این سایت به صورت آنلاین کارت برای افراد صادر می شود.

کارشناس پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تاکید کرد: کسی که کارت اهداء عضو دریافت می کند فقط عقیده قلبی و نظر مثبت خود را در مورد این اقدام انسانی بیان نموده زیرا در صورت مرگ مغزی باز هم رضایت اولیا جهت پیوند الزامی است.

وی در عین حال شمار دریافت کارت اهداء اعضای بدن در شهرستان سبزوار طی یک سال گذشته را چهار هزار نفر اعلام کرد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.