کد خبر : 9640
دیدگاه‌ها برای مراجعه بیش از ۴۸ هزار نفر به بیمارستان‌های سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 7 شهریور 1394 - 19:54
-

مراجعه بیش از ۴۸ هزار نفر به بیمارستان‌های سبزوار

سبزواریان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مراجعه بیش از ۴۸ هزار نفر از آغاز طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان‌های سطح شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح میزان پرداختی از جیب مردم در بیمارستان از ۳۹ درصد به ۶ درصد رسیده است. به گزارش فارس، علیرضا مسلم صبح امروز در

alireza-moslemسبزواریان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مراجعه بیش از ۴۸ هزار نفر از آغاز طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان‌های سطح شهرستان سبزوار خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز طرح میزان پرداختی از جیب مردم در بیمارستان از ۳۹ درصد به ۶ درصد رسیده است.

به گزارش فارس، علیرضا مسلم صبح امروز در همایش روز پزشک و داروساز که در محل دانشگاه حکیم سبزواری این شهرستان برگزار شد با اشاره به کاهش ۵ درصدی عمل سزارین در این شهرستان اظهار داشت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت و فرهنگسازی در این زمینه میزان انجام این عمل به هنگام زایمان کاهش یافته و مادران به سمت زایمان‌های طبیعی روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت در سطح دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شاهد رشد بالای بهره‌برداری از تجهیزات پزشکی هستیم، تصریح کرد: در این مدت در حوزه استفاده از اقلام دارویی نیز با رشد ۱۰ درصدی روبه رو بوده‌ایم که در این زمینه معاونت غذا و داروی دانشگاه رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

مسلم با اشاره به کسب رتبه برتر در زمینه ساخت هتلینگ بیمارستان‌های سطح دانشگاه در کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت با برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از ۲۰۰ پزشک شامل پزشکان عمومی، متخصصان، داروسازان در سطح شهرستان سازماندهی شده‌اند که شاهد افزایش هشت درصدی پزشکان مقیم در سطح شهرستان نیز هستیم.

این مسئول با اشاره به مراجعه بیش از ۴۸ هزار نفر از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت به بیمارستان‌های سطح شهرستان سبزوار عنوان کرد: از ابتدای آغاز طرح میزان پرداختی از جیب مردم در بیمارستان از ۳۹ درصد به ۶ درصد رسیده که در این زمینه یارانه ۳۶ میلیارد ریالی در بخش سلامت شهرستان برای این افراد هزینه شده است و میزان مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها نیز تا سقف ۱.۷ برابر افزایش یافته است.

مسلم با اشاره به تحصیل بیش از هزار و ۷۰۰ دانشجو در سطح دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۱۳۰ عضو هیئت علمی در چهار دانشکده این بیمارستان عضویت دارند و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تعداد ۶۰۰ تخت بیمارستانی، ۱۸ پایگاه اورژانس، ۱۹۴ خانه بهداشت، ۳۴ مرکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه هستند که امیدواریم با بهره‌برداری از بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمتیه میزان شاخصه‌های ما در بخش سلامت افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.